شهر مجازی قرآن کریم؛ سامانه‌ای برای ارتقای دانش قرآنی دانشجویان
کد خبر: 3545858
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
عابدین سیاحت اظهار کرد:

شهر مجازی قرآن کریم؛ سامانه‌ای برای ارتقای دانش قرآنی دانشجویان

گروه اندیشه: معاون پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهر مجازی قرآن کریم، اظهار کرد: این سامانه برای فعالیت علاقه‌مندان به علوم قرآنی و ارائه خدمات آموزشی راه‌اندازی شده است.

عابدین سیاحت، معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به ورود این دانشگاه به حوزه قرآن و علوم قرآنی اظهار کرد: دانشگاه مجازی المصطفی در حال حاضر گروهی به عنوان گروه علوم قرآن و حدیث دارد که پذیرای بالغ بر هزار دانشجو از کشورهای مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دروس خود را به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو ارائه می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه شهر مجازی قرآن کریم گفت: این سامانه که از سوی دانشگاه مجازی المصطفی راه‌انداری و اداره می‌شود، هم برای دانشجویان دانشگاه و هم برای علاقه‌مندانی است که تمایل دارند در حوزه علوم قرآن فعالیت داشته باشند؛ این سامانه در حال حاضر به دو زبان فارسی و عربی خدمات ارائه می‌دهد.

سیاحت افزود: در این سامانه، مباحث مختلفی در موضوعات قرآن از جمله آموزش روخوانی، تجوید، صوت، لحن، حفظ قرآن کریم و دیگر موضوعات مربوط به علوم قرآنی زیر نظر اساتید برجسته‌ای مطرح می‌شود؛ این مباحث در قالب صوت، فیلم و فلش در شهر مجازی قرآن بارگذاری شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گقت: دانشجویان دانشگاه مجازی المصطفی و دانشجویانی که مرتبط با شهر مجازی قرآن هستند، توانسته‌اند افتخاراتی در المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی کسب کنند.

سیاحت با اشاره به برنامه‌های آتی شهر مجازی قرآن اظهار کرد: در حال حاضر شهر مجازی قرآن به دو زبان خدمات خود را ارائه می‌دهد که تلاش می‌کنیم در آینده با افزایش زبان‌ها خدمات خود را توسعه بدهیم؛ پیگیر آن هستیم که طی سال آینده در صورتی که امکانات و شرایط فراهم شود، زبان آذری و اردو را به شهر مجازی قرآن کریم اضافه کنیم.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گفت: افرادی که تمایل دارند در شهر مجازی قرآن کریم فعالیت کنند می‌توانند مطالب خود را در این سامانه به اشتراک بگذارند؛ علاوه بر آن در دوره‌های آموزشی این سامانه که به صورت کوتاه‌مدت، تک‌درس و پودمانی برگزار می‌شود، استفاده کنند.

captcha