برگزاری اجلاس استانی نماز در جنوب استان کرمان
کد خبر: 3544558
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹

برگزاری اجلاس استانی نماز در جنوب استان کرمان

گروه اجتماعی: چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی دیروز سه‌شنبه، 18 آبان با حضور استاندار کرمان و معاونان وی در جنوب استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در چهارمین اجلاس استانی نماز در جنوب استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی با نماز شکل گرفته است.
وی افزود: در چند سال گذشته اجلاس‌های کشوری نماز را داشتیم، اما هم‌اکنون این اجلاس‌ها به صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا اجلاس نماز را در سال آینده در روستاها و بخش‌ها هم برگزار کنیم.
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اجلاس‌های نماز برگزار می‌شود تا پرونده نماز استان و یا شهرستان را باز کنیم و ببینیم آیا نماز را اقامه می‌کنیم و یا فقط نماز می‌خوانیم و نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسیم.
مظفر عنوان کرد: اگر اقامه نماز را در اولویت قرار دهیم و حق نماز را ادا کنیم، آن گاه نماز هم تاثیر خود را بر جا می‌گذارد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهارکرد: شاهد آسیب‌های اقتصادی در جامعه هستیم و پروژه نماز و اقتصاد را اجرا می‌کنیم تا بدانیم، نماز چگونه می‌تواند به انسان از نظر اقتصادی کمک کند.
مظفر با اشاره به اینکه اگر به دین و نمازمان اهمیت ندهیم، ضرباتی را می‌خوریم، افزود: بر اساس تحقیقی که انجام دادیم بیش از 85 درصد نوجوانان و جوانان ایرانی به دین و نماز اعتقاد دارند، اما کمتر از 20 درصد آنها نماز صبح را اقامه می‌کنند.
وی با بیان اینکه ظاهر مردم نشان‌دهنده باطن مسئولان است، گفت: اگر ما مسئولان فرمان خدا را در اقامه نماز رعایت کنیم و کار ویژه‌ای برای نماز انجام دهیم، این امر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
captcha