نماز از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند
کد خبر: 3544557
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷
عربپور:

نماز از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت کرمان گفت: نماز می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و باید توان نماز را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح روابط اجتماعی و خانوادگی، تقویت هویت دینی میان مردم و نسل جوان و تقویت رفتارهای اخلاقی به کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان دیروز سه‌شنبه، 18 آبان در چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور استاندار کرمان و معاونان وی گفت: اجلاس استانی نماز در شمال استان کرمان به میزبانی رفسنجان و در جنوب استان در شهرستان کهنوج برگزار شد.
وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری به سران سه قوه و وزارت کشور بر این بوده تا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی چاره‌اندیشی شود و اولویت‌هایی از جمله طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اخلاقی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: اجلاس‌های نماز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عربپور اظهارکرد: نماز می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و باید توان نماز را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح روابط اجتماعی و خانوادگی، تقویت هویت دینی در بین مردم و نسل جوان و تقویت رفتارهای اخلاقی به کار گرفت.
وی عنوان کرد: اگر افراد جامعه به واسطه نماز توانمند شوند، در نتیجه شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و بحث نماز باید حرف نخست در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باشد.
امام جمعه موقت کرمان تأکید کرد: امیدواریم اصلاح اجتماع و کاهش آسیب‌ها خروجی اصلی اجلاس‌های نماز باشد.
captcha