یوم الله 13 آبان؛ گامی در ترویج تفکر استکبارستیزی
کد خبر: 3543605
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

یوم الله 13 آبان؛ گامی در ترویج تفکر استکبارستیزی

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرج گفت: دشمنان از راهپیمایی 13 آبان انزجار دارند؛ چرا که مسیر ترویج تفکر استکبارستیزی را هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید‌محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 15 آبان در دیدار با اعضای اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان البرز اظهار کرد: 13 آبان نماد شکست قدرت پوشالی آمریکا در تاریخ این کشور استعماری است.
وی با توصیه به مطالعه‌ دقیق درباره‌ حقایق آمریکا و اسناد به‌ دست‌آمده از لانه‌ی جاسوسی، افزود: آمریکا نظامی رو به فروپاشی است و اوضاع حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شاهد گویای این مدعاست.
حسینی همدانی گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان باید بصیرت و آمادگی خود را تقویت کنند، چراکه دشمن از همین آمادگی و هوشیاری ضربه می‌خورد و امکان پیشرفت و ضربه زدن را از دست می‌دهد.
این مسئول بیان کرد: توجه به کدهایی که رهبری در بیانات خود معرفی می‌کنند، مانند جهاد کبیر و تحریف امام (ره)، اصلی مهم در تقویت روحیه‌ انقلابی و افزایش بصیرت و زمان‌شناسی خواهد بود.
امام ‌جمعه کرج با تأکید برتوجه به تقابل گفتمانی و شخصیتی در مواجهه با افراد و مواضعشان، ابرازکرد: دقت در این موضوع، عامل از بین برنده‌ تردید افراد در ایام فتنه‌گون خواهد بود و قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری را در اشخاص تقویت می‌کند تا تغییرات مواضع افراد را بهتر درک کرده و بشناسند؛ دوستان باید روی این موضوع کار کنند و گسترش دهند.
وی خاطرنشان کرد: طبق بیان امام (ره) ملاک حال فعلی افراد است و در تحلیل‌ها هم نباید گفتمان افراد را با شخصیتشان اشتباه گرفت تا بتوان نتیجه‌ درستی به دست آورد.
حسینی همدانی با اشاره به لزوم غنیمت دانستن فرصت جوانی و نوجوانی، گفت: راهزن‌های راه نیز در این ایام بیشتر هستند و لذا باید همه جوانان و نوجوانان مراقبت داشته باشند؛ مراقبه وظیفه‌ای است که از زمان تکلیف تا زمان وفات بر گردن شخص است و عامل حفظ او در برابر خطرات مسیر کمال است.
امام‌جمعه کرج اضافه کرد: شیطان دائماً در کمین است و لحظه‌ای از فتنه‌گری خود بیکار نمی‌نشیند و لذا این مراقبه فقط با صرف بیان نتیجه نمی‌دهد و باید در عمل با اقداماتی مانند ذکر و یاد دائمی خدا و استغفار، تجلی کند تا نتایج آن آشکار شود.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به تلاش جبهه دشمنان برای رخنه در باورها و ایجاد انحراف در آن‌ها اظهار کرد: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی و دانش جویی از مجموعه‌های فعال در پیگیری و توسعه‌ی مواضع رهبری هستند؛ این مجموعه‌ها باید اتحاد خود را تقویت کنند و با برنامه‌ عمیق و جدی به پیش بروند؛ من به آینده خوش‌بینم، چراکه بحمدالله در مسیر صحیحی قرار دارد.
این مسئول با اشاره به نفوذ همه‌جانبه‌ دشمن در ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، بیان‌کرد: ما نه با یک گروه کوچک که با یک جبهه مواجهیم که در فضاهای مختلف، تاکتیک‌های متفاوتی را می‌طلبد.
جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان البرز، در نشست صمیمی پرسش و پاسخ با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، بر پایداری خود در مسیر تبعیت از ولایت و مقابله با هر اندیشه‌ استکباری تأکید کردند.
captcha