مأموریت‌های سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی
کد خبر: 3534811
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

مأموریت‌های سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی

گروه فعالیت‌های قرآنی: بهره‌گیری از هنر و ابزارهای نوین ارتباطات به عنوان ابزارهای موثر انتقال مضامین و آموزه‌های قرآنی به اقشار مختلف جامعه از جمله کارکردهای سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی مصوبه چهلمین جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اواخر مردادماه است.
تحقق اهداف توسعه فرهنگ قرآنی، نیازمند عملکرد شایسته زیرنظام‌های تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی، پژوهش و آموزش عالی قرآنی است. در این میان نظام تبلیغ و ترویج قرآن کارکرد اصلی فضاسازی قرآنی، به معنای بسترسازی افزایش ذکر و انس با قرآن در جامعه را بر عهده دارد که آن را از طریق رواج مضامین، محصولات و خدمات قرآنی در عرصه فرهنگ عمومی به انجام می‌رساند.
اصلی‌ترین موضوعات مورد تأکید در توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور که در افق زمانی اجرای این سند مورد توجه قرار گرفته است؛ بهره‌گیری از هنر و ابزارهای نوین ارتباطات، به عنوان ابزارهای موثر انتقال مضامین و آموزه‌های قرآنی به اقشار مختلف جامعه است.
در سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تلاش شده است با بررسی آیات و روایات، مطالبات امام خمینی«ره» و مقام معظم رهبری، اسناد بالادستی، قوانین و مقررات، دیدگاه‌های صاحبنظران و بررسی نمونه‌های داخل و خارج کشور، در قالب مطالعات کارشناسی و نشست‌ها و مصاحبه‌های تخصصی، ارکان راهبردی نظام تبلیغ و ترویج قرآن در سرفصل‌های تعاریف، اهداف کلان، راهبردها و اقدامات ملی ترسیم و برای اجرایی‌سازی آن چهارچوب نهادی و الزامات اجرایی تدوین شود.
سند راهبری توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، نقشه راه فرهنگ سازی قرآنی در کشور از طریق فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی است که به منظور حرکت در جهت تحقق اهداف منشور توسه فرهنگ قرآنی تدوین شده است. برای همین است که اجرایی کردن اقدام‌های ملی سند مذکور، نیازمند عزم جدی، همدلی و همکاری میان مدیران، فعالان و بخش‌های قرآنی کشور است.
یادآور می‌شود این سند جهت راهبری کلان فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور برای بازه زمانی مهرماه ١٣٩٥ لغایت اسفند ١٤٠٤ طراحی شده و پس از آن بر اساس نتایج و دستاوردهای حاصله مورد بازبینی و بازنویسی قرار خواهد گرفت.
captcha