موکب «شهدای منا و حادثه جرثقیل» در کربلا برپا می‌شود
کد خبر: 3534447
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
به‌همت سازمان حج و زیارت همدان؛

موکب «شهدای منا و حادثه جرثقیل» در کربلا برپا می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت همدان گفت: توسط ستاد اربعین استان تقریباً 7 موکب در کربلا برپا و حج و زیارت استان نیز یک موکب با عنوان «شهدای منا و حادثه جرثقیل» در کربلا برپا می‌کند، همچنین 11 موکب تیپ یک در استان همدان برپا می‌شود.

محسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: تمامی موکب‌های برپا شده در ایران و عراق با ظرفیت‌های مردمی می‌چرخند و دولت تنها این روند را تسهیل می‌کند.
وی افزود: توسط ستاد اربعین استان همدان تقریبا 7 موکب در کربلا بر پا خواهد کرد وحج و زیارت استان همدان نیز یک موکب با عنوان «شهدای منا و حادثه جرثقیل» در کربلا بر پا می‌کند، همچنین 11 موکب تیپ یک در استان همدان برپا می‌شود.
ساغرچی بیان کرد: موکب‌های تیپ یک از امکاناتی همچون آتش‌نشانی، اورژانس، نقشه‌راه، نزدیکی به پمپ بنزین، امکانات استحمام و تغذیه برخوردار هستند،19 موکب مردمی تیپ 2 در استان نیر برپا می‌شود که به تفاخر شهرستان‌های مختلف از امکانات کمتری برخوردار هستند.
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان با تأکید بر اینکه موکب‌های اربعین حسینی همگی خودگردان و مردمی هستند، ادامه داد: اشخاصی که تمایل و توانایی برپایی موکب را دارند باید مجوز لازم را از استانداری و یا سپاه دریافت کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون 5 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود شمار ثبت‌نام زائران به 50 هزار نفر نیز برسد، زائران برای تسهیل روند ثبت‌نام سریع‌تر اقدام به دریافت ویزا و ثبت‌نام در سامانه سماح کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.
captcha