توجه ویژه روحانیان در ایام محرم نسبت به تبیین آداب و رسوم اشتباه
کد خبر: 3531523
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

توجه ویژه روحانیان در ایام محرم نسبت به تبیین آداب و رسوم اشتباه

گروه اجتماعی: رئیس تبلیغات اسلامی همدان گفت: با توجه به اینکه ایام محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است، باید روحانیان و ائمه جماعات در مساجد و حسینیه‌ها، به تببین و جمع شدن آداب و رسوم اشتباه که بین مردم باب شده است بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حیدری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان دوشنبه، 29 شهریورماه در همایش ائمه جماعات شهرستان‌های همدان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و صفر، ائمه جماعات باید چند نکته را در نظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بدون حضور روحانی معنایی ندارد، افزود: الزام ثبت هیئت، وجود روحانی است و مدیریت و تأیید آن هیئت توسط روحانی صورت می‌گیرد که در صورت عدم شایستگی مداح و یا مسئول هیئت حق عزل او را دارد.
حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: در روز تاسوعا و عاشورا اگر هیئت‌های مذهبی به صورت دسته عذاداری به انجام برنامه‌های خود بپردازند باید روحانی از باب نظارت شرعی و محتوایی و اقامه نماز در آن مراسم حضور یابند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه ایام محرم، دهه امر به معروف و نهی از منکر است، باید روحانیون و ائمه جماعات در مساجد و حسینیه‌ها، به تببین و جمع شدن آداب و رسوم اشتباه که در بین مردم باب شده است بپردازند، همچنین  ائمه جماعات باید در سخنرانی‌های خود به آسیب‌های اجتماعی که در عهد حاضر در جامعه اسلامی افزایش یافته توجه ویژه‌ای داشته باشند.‌
وی ادامه داد: از این پس تعیین هیئت امنای مساجد از سوی ائمه جماعات صورت خواهد گرفت که اسامی منتخبین پس از ارسال به اداره اوقاف مورد تأیید نهایی قرار خواهد گرفت، همچنین حق الزحمه ائمه جماعات نیز امسال یکسان سازی خواهد شد.
captcha