ششمین سالگرد ارتحال آيت‌الله سیدجعفر میردامادی برگزار می‌شود
کد خبر: 3531273
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
در کتابخانه علامه میرداماد؛

ششمین سالگرد ارتحال آيت‌الله سیدجعفر میردامادی برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی گفت: ششمین سالگرد ارتحال آيت‌الله سیدجعفر میردامادی سه‌شنبه 30 شهریور ماه همزمان با عید سعید غدیر خم پس از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه علامه میرداماد برگزار می‌شود.

آیت‌الله سید باقر آیت میردامادی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: ششمین سالگرد ارتحال آيت‌الله سیدجعفر میردامادی سه‌شنبه 30 شهریور ماه همزمان با عید سعید غدیر خم پس از نماز مغرب و عشاء در کتابخانه علامه میرداماد واقع در خمینی‌شهر، خیابان شریعتی جنوبی برگزار می‌شود.

وی افزود: بنده سخنران این مراسم هستم و از دیگر برنامه‌های این مراسم افتتاح  فاز چهارم کتابخانه علامه میرداماد است.

نماینده آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی ادامه داد: انتظار می‌رود که علمای اعلام و مسئولین محترم شهرستان و عموم ارادتمندان  به اهل‌بیت(علیهم‌الاسلام) در این مراسم شرکت کنند و موجبات رضایت خداوند و خشنودی حضرت ولی‌عصر(عج) را فراهم کنند.

آيت‌الله سید باقرآیت‌ میردامادی به زندگی آيت‌الله سید جعفر میردامادی اشاره کرد و افزود: این عالم در سال 1304 شمسی در خمینی شهر اصفهان(همایون شهر) در بیت علم و تقوا به دنیا آمد پدر آن مرحوم، مرحوم آیت‌الله سید محمد حسین میردامادی از علماء و روحانیون بزرگ منطقه اصفهان بود و دارای تألیفات و دیوان اشعار است و دهمین فرزند فیلسوف شرق استاد الحکماء والفقهاء معلم ثالث آيت‌الله العظمی میر محمد باقر الدماد( میرداماد معروف) و سی و پنجمین فرزند امام ششم، امام جعفر صادق(ع) است.

وی در سال 1320 شمسی به حوزه علمیه اصفهان جهت تحصیل علوم دینی رفت و در آن حوزه مقدسه نزد علمای بزرگ همچون آیت‌الله رحیم ارباب، آیت‌الله خادمی و‌آیت‌الله سید عباس صفی مقدمات و سطح و قسمتی از خارج فقه و اصول را فراگرفت و در سال 1330 جهت ادامه مبانی علمی به حوزه علمیه قم شرفیاب شد و چندین سال در دروس خارج فقه و اصول در محضر آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، نجفی و مرعشی و علامه طباطبایی و امام خمینی شرکت کرد و استفاده کرد در سال 1339 به دستور آیت‌الله العظمی بروجردی به امامت جماعت مسجد نوروز زاده تهران منصوب شد و مدت 50 سال در تهران به تدریس و تبلیغ و ارشاد و هدایت مؤمنین به ویژه جوانان پرداخت و به تربیت جوانان متعهد که بسیاری از آنها اکنون در پستهای حساس به خدمت  اشتغال دارند کوشش جدی داشت.

کمک به مستمندان ویژگی برجسته آیت‌الله سید جعفرمیردامادی
آیت‌الله سید باقرمیردامادی گفت: آیت‌الله سید جعفر میردامادی، نسبت به مستمندان آبرومند عنایت خاصی داشت و مخفیانه و محترمانه به مشکلات آنها می‌رسید و به آنها کمک می‌کرد.
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) ادامه داد: این عالم بزرگوار در جمع کتب قدیمی و کتب خطی جدی و کوشا بود و بعضی از آنها را به چاپ رسانید.

سخنرانی در جبهه‌ها
نماینده آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی اضافه کرد: او نسبت به انقلاب اسلامی وفادار بود و در دوران جنگ تحمیلی چندین بار عازم جبهه‌ها گردید و به آنها کمک‌رسانی می‌نمود و برای رزمندگان سخنرانی می‌نمود.

در سالهای آخر عمرشریفشان علی‌رغم کبر سن و کسالت‌های شدیدی که داشتند با فروش منزل خود اقدام به ساختن دو ساختمان بزرگ و چند طبقه در تهران و خمینی‌شهر به نام مؤسسه علمی و تحقیقاتی و فرهنگی و خدماتی  و تبلیغی الغدیر نمودند که چندین سال است مورد استفاده عموم مردم به ویژه برادران و خواهران جوان است و دارای برکات فراوانی می‌باشد.

ارتحال
در نهایت در روز دوشنبه برابر با 28 ذی‌القعده‌الحرام برابر با 13/9/89 از دار دنیا ارتحال کردند و با تشییع مجلل در حسینیه کوثر در جوار امام‌زاده سید محمد خمینی شهر دفن شد.
به یاد این مرحوم ده‌ها هزار از مؤمنین در مدینه منوره و مکه معظمه و قم و تهران و خمینی شهر برگزار شد.
در ادامه تعدادی از تصاویر مرحوم آیت‌الله سید جعفر میردامادی می‌آید:




















علیرضا برومند



captcha