اجرای جشن عاطفه‌ها طی دو مرحله در فارس/ 25 هزار دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش هستند
کد خبر: 3530827
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

اجرای جشن عاطفه‌ها طی دو مرحله در فارس/ 25 هزار دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش هستند

گروه اجتماعی: مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای جشن عاطفه‌ها طی دو مرحله در این استان خبر داد و گفت: مرحله اول از اول تا 26 شهریورماه و مرحله دوم از 10 مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه جشن عاطفه‌ها با هدف تقسیم مهربانی و جمع‌آوری كمك به دانش‌آموزان نیازمند در نقاط مختلف این استان برگزار شد، گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار امسال در 2 مرحله انجام شد که در مرحله اول 37 جشنواره در استان برگزار  و بیش از 20 میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.
وی با تصریح اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید 25 هزار دانش‌آموز در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و از این تعداد 13 هزارو 500 نفر دانش‌آموزان یتیم هستند، افزود: برای تأمین مایحتاج تحصیلی این دانش‌آموزان 50 میلیارد ریال مورد نیاز است که از همه خیران و نیکوکاران برای رفع نیاز این محصلان درخواست کمک و همکاری داریم.
مدیرکل کمیته امداد فارس اظهار كرد: در سال گذشته با برگزاری 2 مرحله جشن عاطفه‌ها 50 میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شد که با استقبال مردم خیر استان انتظار می‌رود این میزان کمک افزایش پیدا کند.
بذرافشان از افزایش کمک‌ها در مرحله اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته در مرحله اول 12 میلیارد ریال و در مرحله دوم 38 میلیارد ریال در مدارس استان جمع‌آوری و با مشارکت آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
وی با تأکید بر رفع دغدغه امکانات تحصیلی دانش‌آموزان، انفاق کردن و دستگیری نیازمندان را یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: این کمک‌ها در اسرع وقت به دست دانش‌آموزان نیازمند می‌رسد تا هیچ دانش‌آموزی به علت کمبود یا نداشتن امکانات از تحصیل باز نماند.
بذرافشان گفت: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها یکم تا 26 شهریور ماه برگزار و مرحله دوم نیز از 10 مهرماه با مشارکت دانش‌آموزان، والدین و آموزش و پرورش در مدارس برگزار خواهد شد.
captcha