نگارش جدید دو کتاب تحریر اصول فقه و زبدة فرائد الاصول رونمایی می‌شود
کد خبر: 3530774
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
با حضور معاونان المصطفی(ص) و حوزه؛

نگارش جدید دو کتاب تحریر اصول فقه و زبدة فرائد الاصول رونمایی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: بازنویسی و نگارش مجدد دو کتاب تحریر اصول فقه، مرحوم علامه مظفر و زبدة فرائد الاصول، شیخ مرتضی انصاری(ره) در مراسمی که روز دوشنبه 29 شهریورماه برگزار می‌شود رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) این دو کتاب ارزشمند، به همت جمعی از اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه و با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه بازنویسی شده در قالب کتاب درسی جامعه المصطفی به نگارش در آمده است.
در فرایند تکمیل کتاب تحریر اصول فقه علامه مظفر، از کتاب علم اصول الفقه فی ثوبه الجدید، علامه مغنیه و نیز کتاب الوسیط فی اصول الفقه آیت‌الله العظمی سبحانی استفاده شده است.
در کتاب زبدة فرائد الاصول نیز تمام مبانی و شاکله کلی رسائل شیخ مرتضی انصاری حفظ شده است؛ هیچ تفاوتی جز در ارائه مثال های متفاوت، میان کسی که کتاب شیخ را کامل می خواند، با کسی که این کتاب را مطالعه می‌کند، وجود ندارد.
دو مجموعه ارزشمند تحریر الاصول فقه و زبدة فرائد الاصول، بر اساس اقتضائات طلاب جامعه المصطفی نگاشته شده است؛ کتاب های حاضر حدود چهار سال به صورت جزوه‌ها در جمع طلاب المصطفی تدریس و ایرادات احتمالی بازخوردگیری شده است.
نگارندگان این اثر، ضمن استقبال از انتقادات و پیشنهادات ارائه شده، از تمام اساتید حوزه‌های علمیه تقاضامندند تا با مراجعه و مطالعه این کتاب، به منظور اصلاح ایرادات احتمالی را گوشزد کنند.
آئین رونمایی از این دو کتاب ارزشمند، روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵ همزمان با جشن غدیر، با حضور جمع کثیری از طلاب، اساتید و مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی، در ساختمان مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی، واقع در مجتمع امین قم برگزار خواهد شد.
captcha