فاجعه منا در تاریخ اسلام ثبت خواهد شد
کد خبر: 3529774
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱
صباحی:

فاجعه منا در تاریخ اسلام ثبت خواهد شد

گروه سیاسی: امام جمعه موقت کرمان گفت: جنایت آل سعود در منا به فرماندهی آمریکا بود و همه باید بدانند که فاجعه منا در تاریخ اسلام ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان دیروز دوشنبه، 22 شهریور در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی کرمان با اشاره به فاجعه سال گذشته منا گفت: سال گذشته شاهد وقوع فاجعه منا و شهید و مفقود شدن تعداد زیادی از هموطنان و مسلمانان کشورهای آفریقایی بودیم و رژیم آل سعود مظلومانه و با لب تشنه در سرزمینی که این افراد میهمان خدا بودند، را به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه عربستانی‌ها آب را این افراد بریدند این در حالی است که ادعای میزبانی میهمانان خدا را دارند، بیان کرد: این جنایت آل سعود به فرماندهی آمریکا بود و یاد و خاطره شهدای منا را گرامی می‌داریم و از اینکه امسال زائران ایرانی توفیق خدمت و زیارت خانه خدا را پیدا نکردند هم گلایه مندیم و هم حسرت می‌خوریم.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه خانه خدا، خانه مردم است اظهار کرد: همه در اعمال حج برابریم و هیچ‌کس نباید برای مسلمانان مانع ایجاد کند و راه مسجد الحرام را به روی اهلش ببندد و قطعا خون این شهدا روزی دامن آل سعود را خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام صباحی در ادامه با تبریک عید سعید قربان به همه مسلمانان  و با بیان اینکه در روایات چهار عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه، اعیاد اسلامی هستند، اظهار کرد: رستگار کسی است که خودش را تزکیه کند و تزکیه، گذشتن از تعلقات دنیوی و بهره‌مند شدن از آخرت است.
وی تأکید کرد: حرف اول و آخر، تقوا و پاکی است و در تاریخ عید قربان داستان‌هایی از تقابل حق و باطل دارد اما در نهایت آنچه ماندگار می‌باشد، حق است.
captcha