حفظ اقتدار کشور بر اساس اخلاق و عدالت اسلامی
کد خبر: 3527055
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
طیبی تأکید کرد:

حفظ اقتدار کشور بر اساس اخلاق و عدالت اسلامی

گروه اندیشه: رییس جهاددانشگاهی گفت: دانشجویان باید آینده‌ای همراه با اقتدار اقتصادی و دفاعی که مبتنی بر اخلاق و عدالت اسلامی باشد، برای کشور رقم زنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، ظهر امروز 11 شهریورماه در مراسم اختتامیه بخش برادران اردوی طریق جاوید که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای غربی در دوره رنسانس با به خواب رفتن مسلمانان و بیداری غرب، به توسعه و قدرت دست یافتند و به دنبال آن اقدام به استعمار کشورهای  شرقی کردند.
وی بیان کرد: این کشورها پس از مدتی فهمیدند، بهتر است کشورهای مستعمره را رها کنند و در مؤسسات علمی کشور خودشان دنبال انجام کار تحقیقی باشند تا از این طریق راه‌های جلوگیری از پیشرفت کشورهای جهان سوم را پیدا کنند.
طیبی افزود: در شرایطی که کشورهای غربی به لحاظ اقتصادی و سیاسی به کشورهای جهان سوم سلطه داشتند، انقلاب ما با رهبری امام(ره) به پیروزی رسید و طبیعی بود که به سرعت دشمنانی پیدا کند چون این انقلاب، مدلی برای سایر کشورها بود.
وی با بیان اینکه در آن شرایط، امام(ره) مدعی بود ما نظام جدیدی برای اداره کشور خودمان و دنیا داریم، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر دو ویژگی اقتدار اقتصادی و اقتدار دفاعی تأکید داشت.
رئیس جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه امروزه نیز انقلاب اسلامی در مدل خودش باید به اقتدار اقتصادی و دفاعی توجه کند، گفت: البته این اقتدار باید بر اساس اخلاق و عدالت اسلامی باشد و شما دانشجویان، بر این اساس، آینده‌ای را برای کشور رقم زنید.
وی اظهار کرد: البته اقتدار دفاعی و اقتصادی زمانی به وجود می‌آید و پایدار است که دانش‌بنیان بوده و مبتنی بر فکر، تولید، علم و فن خودمان باشد.
طیبی، خودباوری را از ضروریات رسیدن به این هدف دانست و گفت: بعد از خودباوری نیازمند برنامه‌ریزی، ثبات، وحدت ملی و همدلی هستیم.
وی با بیان اینکه امام(ره) نیز بسیار به خودباوری تأکید داشتند، تصریح کرد: بعد از خودباوری باید یک برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم که البته چنین برنامه‌ریزی‌هایی درازمدت است و شرط موفقیت آن، این است که حتی عوض شدن دولت و مجلس نه تنها خللی در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد نکند بلکه با وحدت ملی تمام برنامه‌ها پیش رود.
رئیس جهاددانشگاهی، وحدت کلمه را از مبانی اصول اساسی انقلاب دانست و افزود: متأسفانه ما در وحدت ملی مشکلات بسیار جدی داریم که نمونه آن را در برجام شاهد بودیم؛ وقتی در برجام، بر اساس مصلحت ملی تصمیماتی گرفته می‌شود همه باید با وحدت از آن دفاع کنند.
وی یادآور شد: تحریم‌ها داشت ما را اذیت می‌کرد و لازم بود با تدابیری، این تحریم‌ها برداشته شود، البته این بدان معنا نیست که ما در را باز کنیم و بی‌برنامه بازار را در اختیار بیگانگان قرار دهیم.
طیبی با بیان اینکه انقلاب با اندیشه امام(ره) به پیروزی رسید، گفت: زمانی این انقلاب به نتیجه خودش می‌رسد که افکار امام راحل در وجوه مختلف اجتماعی و سیاسی مورد اجرا قرار گیرد.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری اردوی طریق جاوید تصریح کرد: برنامه‌هایی نظیر اردوی طریق جاوید وسیله آشنایی بیشتر دانشجویان با افکار امام خمینی(ره) را فراهم می‌کند، این حرکت بسیار خوب و مورد حمایت ما است و امیدواریم که تداوم داشته باشد و گسترش یابد.
رئیس جهاددانشگاهی افزود: امیدواریم چنین برنامه‌هایی موجب نزدیک‌تر شدن شما دانشجویان با جهاددانشگاهی شود و در زمینه‌های مختلف شاهد همکاری شما با این مجموعه باشیم.
captcha