لوایح دیگری برای اسلامی‌کردن نظام بانکی در راه است
کد خبر: 3526533
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
نوبخت در جمع خبرنگاران:

لوایح دیگری برای اسلامی‌کردن نظام بانکی در راه است

گروه اقتصاد: نوبخت با اشاره به اقدامات دولت برای بهبود عملکرد شرعی نظام بانکی گفت: غیر از اقدامی که در قالب لایحه اصلاح قانون بودجه 95 صورت گرفت، لوایح دیگری هم در راستای به‌روز کردن قوانین بانکداری اسلامی آماده شده که در آینده نزدیک تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور، صبح امروز سه شنبه 9 مرداد 95 در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین همایش «بانکداری اسلامی» در جمع خبرنگاران، درباره لزوم تغییر نظام بانکی در راستای تحقق بانکداری اسلامی اظهار کرد: دولت از آنچه مسئولان نظام بانکی در راستای به روز کردن قوانین بانکی که قطعا باید در چارچوب آموزه‌ها و احکام اسلامی باشد حمایت می‌کند.
.
وی ادامه داد: در این راستا، دو لایحه در قالب دو تبصره 35 و 36 در اصلاح قانون بودجه به تصویب رسید و توانستیم از این فرصتی که در همکاری با مجلس به دست آوردیم هم نسبت به تسویه بدهی دولت به نظام بانکی استفاده کرده و هم نسبت به افزایش سرمایه دولت در بانک های دولتی استفاده کنیم.
نوبخت خاطرنشان کرد: همانگونه که در این همایش عرض کردم نظام بانکداری داخلی برای اینکه بتواند در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم که تامین مناسب از بازار پول است، مشارکت داشته باشد دارای چالش‌هایی است که یکی از این موارد مطالباتی است که از بخش دولتی و غیردولتی دارد و برای این کار، توانستیم از امکانی که در اصلاح قانون بودجه سال 95 به وجود آمد استفاده کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور ادامه داد: نظام بانکی نیاز دیگری دارد و آن عدم کفایت سرمایه است که به 7/6 درصد تقلیل پیدا کرده است و خوشبختانه در قانون اصلاح بودجه فرصتی برای بهبود این وضعیت پیدا شد.
وی در پایان درباره اقدامات دولت برای اسلامی‌تر کردن عملکرد نظام بانکی اظهار کرد: غیر از این اقدامی که در قالب لایحه اصلاح قانون بودجه 95 صورت گرفت که ما به سرعت نیازمند بودیم، لوایح دیگری هم در راستای به روز کردن قوانین بانکداری ما صورت گرفته که در آینده نزدیک با طرح در مجلس و اخذ اجازه قانونی، می‌توانیم از قانون روزآمدی برای این کار که در چارچوب احکام اسلامی است استفاده کنیم. 
captcha