نگاهی به عناوین روزهای دهه کرامت
کد خبر: 3517736
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

نگاهی به عناوین روزهای دهه کرامت

گروه اجتماعی: جشن‌های مردمی دهه کرامت در سال جاری با شعار «اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع)» و اختصاص یک عنوان به هر روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در آستانه فرا رسیدن دهه کرامت، شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با شعار سال «اقدام و عمل جهادی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع)» به استقبال این ایام رفته و به هر یک از روزهای این دهه، عناوین ویژه‌ای را اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش، پنج‌شنبه، 14 مردادماه مقارن با اول ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان «کریمه اهل بیت(س)؛ سرمشق سبک زندگی ولایی» و جمعه، 15 مرداد برابر با دوم ذی‌القعده نیز روز «قم، جلوه‌ای زیبا از ایمان و مجاهدت» نامگذاری شده است.
شنبه و یکشنبه، 16 و 17 مردادماه، مصادف با سوم و چهارم ذی‌القعده نیز به ترتیب به عناوین «ائمه هدی(ع)، الگوی عدم تبعیت از مستکبران» و «گفتمان‌سازی در رسانه‌های ولایی؛ راه ترویج ولایت ائمه(ع)» اختصاص یافته است.
همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، 18 و 19 مرداد مقارن با پنجم و ششم ذی‌القعده، نیز به ترتیب تحت عنوان «امامزادگان(ع)؛ علمداران فرهنگ ایمان و شهادت در سراسر کشور» و «حضرت احمدبن موسی(ع)؛ مظهر قیام لله و ولایتمداری» نام گرفته‌اند.
بنابر این گزارش، «خاندان موسی‌بن جعفر(ع)؛ نمونه عملی سبک زندگی قرآنی» و «زندگی اسوه‌های دین؛ سرمشق ابتکار و تکیه بر توان خودی» نیز نام‌هایی است که از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت به روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 20 و 21 مرداد مصادف با هفتم و هشتم ذی‌القعده اختصاص یافته است.
«اصلاح الگوی مصرف؛ جلوه پیروی از سیره امامان(ع)» و «آستان قدس رضوی؛ بستر نشر دین و امداد به مستضعفین» نیز به ترتیب عناوین روزهای جمعه و شنبه، 22 و 23 مردادماه برابر با نهم و دهم ذی‌القعده هستند.
همچنین از روز یکشنبه، 24 مرداد مقارن با یازدهم ذی‌القعده همزمان با ولادت باسعادت حضرت شمس‌الشموس علی ابن موسی الرضا(ع) نیز با عنوان «عالم آل محمد(ع)؛ الگوی رأفت در زندگی و مدیریت جهادی» یاد شده است.
captcha