افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو
کد خبر: 3514275
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو

گروه بین‌الملل: علی‌رغم تبلیغات منفی علیه مسلمانان و نیز حادثه تیراندازی مرگبار اورلاندو، نظرسنجی‌های جدید حاکی از افزایش دید مثبت مردم آمریکا نسبت به اسلام و مسلمانان است.

افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Politico»، نتایج نظرسنجی منتشر شده در مؤسسه «بروکینگز» در مورد دیدگاه مردم آمریکا قبل از تیراندازی اورلاندو و بعد از آن در مورد اسلام و مسلمانان نشان می‌دهد که آن‌ها حتی بعد از تیراندازی اورلاندو دید بهتری نسبت به اسلام و مسلمانان پیدا کرده‌اند.
مقایسه نتایج سه نظرسنجی دانشگاه ملی مریلند در مورد نظر مردم آمریکا نسبت به مسلمانان که در نوامبر 2015، می 2016 و ژوئن 2016 (بعد از تیراندازی اورلاندو) انجام شد، نشان می‌دهد به ترتیب 53%، 58% و 62% مردم دید مثبتی نسبت به مسلمانان داشته‌اند.
در مورد دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به اسلام، این نظرسنجی‌ها به ترتیب 37%، 42% و 44% نظر مثبت را نشان می‌دهد که در طول هفت ماه بهبود پیدا کرده است. چهار عامل ممکن است در بهبود این روند مؤثر باشد:
 1 ـ کاندیدهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه (تدکروز، دونالد ترامپ) موضوع اسلام و خشونت را به عنوان سلاحی علیه مخالفان دموکرات خود و باراک اوباما، رئیس‌حمهور آمریکا به کار برده‌اند که ارتباط بین اسلام و خشونت، در واقع نظر شخصی دونالد ترامپ برای رسیدن به هدف سیاسی خود است و مخالفان وی چنین دیدگاهی را رد می‌کنند.
 2 ـ صحبت‌های مخالفان جمهوری‌خواهان در مورد اسلام و مسلمانان و بی‌ارتباط بودن اسلام با تروریسم و نیز هشدار در مورد نقض آزادی‌های شهروندی مسلمانان آمریکا در چند ماه اخیر باعث شد اکثر آمریکایی‌ها نظر مساعدتری در این زمینه پیدا کنند.
3 ـ پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا از طرف کاندیدای جمهوری‌خواه توسط اکثر مردم، حتی آن‌هایی که به اسلام سوء‌ظن داشتند، به نوعی افراط‌گرایی تلقی شد.
 4 ـ تنها 33 درصد از مردم اورلاندو ایدئولوژی افراط‌گرایانه را عامل تیراندازی اورلاندو دانستند و بیشتر مردم دلایل دیگری برای وقوع این حادثه ذکر می‌کنند.

افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو

افزایش خوش‌بینی به مسلمانان بعد از حادثه اورلاندو
captcha