60 درصد ائمه جماعات مساجد مشهد زیر 40 سال هستند
کد خبر: 3510494
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

60 درصد ائمه جماعات مساجد مشهد زیر 40 سال هستند

گروه اجتماعی: مسئول واحد ائمه جماعات امور رسیدگی به مساجد خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 60 درصد ائمه جماعات مساجد مشهد زیر 40 سال سن دارند

حجت‌الاسلام حمیدرضا رضایی، مسئول واحد ائمه جماعات مرکز امور رسیدگی به مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های واحد ائمه جماعات امور رسیدگی به مساجد خراسان رضوی برگزاری نماز صبح در این اماکن است.
وی ادامه داد: ما در ماه مبارک رمضان مشکلی برای برگزاری نماز صبح در مساجد نداریم، 98 درصد مساجد مشهد نماز صبح برگزار می‌شود اما مشکل مابعد از ماه مبارک رمضان است که با تمهیدات صورت گرفته، طبق آخرین آمار در 470 مسجد مشهد نماز صبح اقامه می‌شود.
حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: برای برگزار کردن نماز صبح در مساجد با تشویق ائمه جماعات و طی دو الی سه سال توانستیم خیلی از مساجدی که صبح‌ها درشان بسته بود را باز کنیم.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم جوانان را جذب کنیم نیازمند یک کار علمی هستیم، اظهار کرد: ما برای اینکه به این موضوع برسیم طی سال‌های اخیر 60 درصد ائمه جماعات را جوان کرده‌ایم.
مسئول واحد ائمه جماعات امور رسیدگی به مساجد خراسان رضوی اضافه کرد: همان‌طور که رهبری فرموده‌اند زمانی که یک ائمه جماعات سنش بالا می‌رود و توان جذب جوانان کم می‌شود در کنار او یک طلبه جوان قرار بگیرد تا بتواند جوانان را جذب کنند ما نیز به این فرمایش عمل کردیم.
وی در رابطه با مشهد 2017 ابراز کرد: باید در این سال مساجد ما فعال شوند چراکه مسجد اولین سنگر مقابله هجمه‌های فرهنگی است.
حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: باید برنامه‌ها در این سال به‌روز شود و ائمه جماعات با ابراز روز آشنا شوند تا بتواند نقش مؤثری در سال 2017 و معرفی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی داشته باشند.
captcha