نگهداری و حفظ بیت‌المال باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 3509992
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
امام جمعه جوین تاکید کرد:

نگهداری و حفظ بیت‌المال باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان جوین گفت: نگهداری و حفظ بیت‌المال، مهم‌ترین نکته در سیره حکومتی امام علی(ع) است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی دلیری‌پور، امام جمعه شهرستان جوین، جمعه چهارم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به سیره حضرت امیرالمؤمنان علی(ع)، اظهار کرد: نگهداری و حفظ بیت‌المال، مهم‌ترین نکته در سیره حکومتی امام علی(ع) است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه برقراری عدالت، امنیت و مبارزه با ظالمان و فاسدان در سیره حکومتی حضرت علی(ع) برای همه ما حجت است، تصریح کرد: مردم، صاحب اصلی و سنگ زیربنای انقلاب و نظام اسلامی هستند و مسئولان نباید کاری کنند که مردم از این نظام، مأیوس شوند.
شهادت شهید بهشتی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود
امام جمعه جوین با اشاره به سالروز بزرگداشت حادثه هفتم تیر و روز قوه قضائیه، اظهار کرد: حادثه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام دلیری‌پور با بیان اینکه این حادثه گرچه با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی و نابودی انقلاب اسلامی طراحی شده بود، خاطر نشان کرد: در حقیقت این حادثه باعث دمیده شدن روح مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و همچنین تداوم حرکت انقلاب اسلامی ملت ایران شد.
وی با اشاره به هزینه‌های سنگینی همچون شهادت آیت‌الله بهشتی و استاد مطهری برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در آن زمان دشمن برای بدنام کردن آیت الله بهشتی تلاش بسیاری کرد تا جایی که رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) بعد از شهادت این عالم بزرگ با جمله‌ای «اهانت‌های بسیاری به شهید بهشتی صورت گرفت و شهادتش در مقابل ستمی که به ایشان روا شد، بسیار ناچیز است.»، از وی دفاع کردند.
با حقوق‌های نجومی برخورد شود
خطیب جمعه جوین با اشاره به سخنان رهبر معظم معظم انقلاب درباره برخورد با حقوق‌های نجوی برخی از مدیران کشوری، تاکید کرد: باید با این افراد به طور جدی برخورد شود تا اعتماد مردم به دولت از بین نرود.
حجت الاسلام دلیری‌پور با تاکید بر اینکه پیگیری این مسئله و برخورد با افرادی که حقوق‌های کلان دریافت می‌کنند به معنای واقعی برقراری عدالت است، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اولین مانعی که دشمن بر سر راه خود می‌دید، روحانیت بود، بنابراین علیه روحانیت، شروع به سم‌پاشی کردند.
وی در پایان از حضور پرشور مردم جوین در مراسم تشییع پیکر شهید مهدی بیدی از شهدای مدافع حرم این شهرستان، قدردانی کرد و گفت: این حضور مردمی، بیانگر وظیفه‌شناسی و وقت‌شناسی مردم است و نشان می‌دهد ملت فهیم ما عظمت دفاع را به خوبی درک می‌کنند.

captcha