بيان نكات تربيتی داستان حضرت موسی(ع) در مسجد الزهرا(س) رامشير
کد خبر: 3504797
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

بيان نكات تربيتی داستان حضرت موسی(ع) در مسجد الزهرا(س) رامشير

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسات قرآنی «بيان نكات تربيتی داستان حضرت موسی(ع)» به مناسبت ماه رمضان همه روزه پس از اقامه نماز صبح در مسجد الزهرا(س) رامشير برگزار می​شود.

محمود حمیداوی، مدير مؤسسه قرآن اهل البيت(ع) شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از اجرای طرح جلسات قرآنی 10 دقيقه​ای پس از نماز صبح در برخی مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: امروزه مردم چندان وقت و شكيبایی شرکت در جلسات طولانی را ندارند، از اين رو بهترین راهکار، برگزاری جلسات قرآن در مدت زمان كوتاه ديده شد. در اين جلسات، به دقت مطلب و سرعت کلاس توجه می​شود.

وی با بيان اينكه اين جلسات در مدت زمان 10 دقيقه برگزار می​شود، گفت: جلسه اول اين برنامه امروز 18 خردادماه در مسجد الزهرا(س) آغاز شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد. اين طرح از 4 سال گذشته در مسجد امام علی(ع) رامشير آغاز شد و از امروز در مسجد الزهرا(س) ادامه پیدا می‌کند.

حميداوی با بيان اينكه هدف از این برنامه تشکیل کلاس نیست بلکه هدف اصلی ترغیب مردم برای اقامه نماز صبح به جماعت است، گفت: پيش​بينی می‌شود در روزهای آینده جمعیت بیشتری در این جلسات حضور پیدا کند و این تجربه نشان می‌دهد كه کار موفقی توسط مبلغان در مساجد قابل شكل​گيری است.

اين مدرس قرآن گفت: اولين جلسه اين كلاس​ها امروز با موضوع نکات تربیتی و اخلاقی داستان حضرت موسی(ع) در قرآن تشكيل شد و در مدت 10 دقيقه به چند نکته تأکید شد، نخست اینکه کتاب زندگی ما، قرآن است زمانی که قرآن از قصه برای انتقال آموزه‌های خود بهره می‌جوید نشان می‌دهد قصه ابزار تأثیرگذاری در انتقال مفاهیم است. بنابراین پدران و مادران باید از این روش در تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

وی اظهار كرد: در این جلسه بيان شد در درون هر انسان یک فرعون و یک موسایی وجود دارد و انسان بايد به اين ابعاد وجودی خود توجه كند.

captcha