حضور فعال‌تر جامعه قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3500120
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
ترکمن خواستار شد:

حضور فعال‌تر جامعه قرآنی در فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور سی و نهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی خواسار حضور فعالتر جامعه قرآنی در فضای مجازی باری اثرگذاری مثبت شد.

ترکمن، داور سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ناحیه یک اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از قم گفت: اهمیت اجرای مسابقات قران اوقاف برکسی پوشیده نیست و هرقدر به آن بها داده شود بهتر است.
وی اظهار کرد: این مسابقات نقش زیادی در رفع مهجوریت قرآن کریم حداقل درو جوه ظاهری مانند تلاوت و حفظ دارد و باعث انتشار نور قرآن کریم در میان نوجوانان و جوانان می شود.
ترکمن تصریح کرد: خوب تلاوت کردن و زیباخوانی به تعبیر رهبر انقلاب در جذب مردم به قرآن کریم نقش عمده ای دارد و باعث ایجاد انگیزه در اقشار مختلف نوجوانان و جوانان در گرایش به قرآن کریم می شود.
داور این مسابقات ادامه داد: یکی از آثار و برکادت این مسابقات، ایجاد وحدت میان طلاب و دانشجویان است زیرا شهر قم با توجه به صبغه مذهبی آن سبب می شود تا نماد پررنگی از وحدت میان این دو قشر شکل بگیرد.
ترکمن با تاکید بر پوشش رسانه ای مسابقات به خصوص توسط سیما بیان کرد: برگزاری این مسابقات کار عالی و در عین حال بزرگی است اما نباید از تاثیر خانواده ها در رویکرد فرزندانشان به قرآن غافل شویم.
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی جوامع اسلامی و به خصوص با تاثیر فضای مجازی بر زندگی حقیقی نوجوانان و جوانان لازم است تا قرآنیان حضور فعالی در عرصه مجازی داشته باشند و هرگز از جهاد در این راه خسته نشوند.
این داور گفت: خانواده ها نیز مانند اوایل انقلاب خیلی در تشویق بچه ها می توانند موثر باشند و باید با آنان همراهی و از آنان حمایت کنند تا شاهد رشد بیشتر مسایل قرآنی در جامعه باشیم.

captcha