بانک مرکزی مخالفتی با جایگاه قانونی شورای فقهی ندارد
کد خبر: 3498528
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
علی دیواندری در گفت‌وگو با ایکنا:

بانک مرکزی مخالفتی با جایگاه قانونی شورای فقهی ندارد

گروه اقتصاد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار کرد: بانک مرکزی مخالفتی با جایگاه قانونی شورای فقهی ندارد بلکه وجود این شورا و نظارت شرعی در هر شعبه بانکی، جای بحث و بررسی بیشتری دارد.

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا دولت مخالف طرح مجلس برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا است؟ اظهار کرد: دولت نظر خود را اعلام کرده و اعتقادش این است که در رابطه با اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا و اصلاحاتی که صورت گرفته است نباید شتابزده عمل کرد.

دیدگاه دولت درباره اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا

وی ادامه داد: دولت معتقد است باید اجازه داشته باشد لایحه منسجم‌تر و کامل‌تری برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا ارائه دهد.

دیواندری در پاسخ به این پرسش که لایحه دولت برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا تا چه زمانی آماده خواهد شد؟ گفت: لایحه دولت آماده است و اگر آخرین نظرات در این زمینه گرفته شود، به گمانم دولت تا اوایل مجلس جدید، لایحه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا را ارائه خواهد داد.

موافقت بانک مرکزی با جایگاه قانونی شورای فقهی

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکیدات شما بر نظارت شرعی در نظام بانکی، چرا بانک مرکزی با جایگاه قانونی شورای فقهی مخالف است؟ اظهار کرد: بانک مرکزی با جایگاه قانونی شورای فقهی مخالف نیست و همین الان هم در بانک مرکزی شورای فقهی وجود دارد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانکی مرکزی در پایان گفت: تا جایی که بنده مطلع هستم، بانک مرکزی مخالفتی در این زمینه ندارد بلکه معتقد است اینکه در هر بانکی شورای فقهی وجود داشته و نظارت شرعی در ارکان هر بانکی در نظر گرفته شود جای بحث دارد.

گفت‌وگو از اکبر ابراهیمی


captcha