رقابت 112 متسابق در نخستین دوره مسابقات شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور
کد خبر: 3497251
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

رقابت 112 متسابق در نخستین دوره مسابقات شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد:‌ ۱۱۲ نمتسابق که برگزیدگان مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور هستندطی روزهاي ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های کشور صبح امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در مشهد آغاز شد.
در ابتدای این مراسم سعید رحمانی، قاری برجسته قرآن و داور این دوره از رقابت‌ها به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخت و در ادامه صلوات خاصه امام رضا(ع) و اجرای مولودی خوانی صورت گرفت و سپس علی یوسفی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فردوسی به نیابت از ریاست این دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حاضران به انتخاب شایسته این مناسبت و تقارن آن با ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت عباس(ع) برای برگزاری این مسابقات اشاره کرد و افزود: نقطه برجسته در منش و مرام قمر بنی هاشم(ع) وفاداری، ادب و احترام اوست که از درس‌های مهم  پیام عاشورا به شمار می‌رود.
در ادامه مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای تکمیل برنامه‌های فوق برنامه خانواده شاهد و ایثارگر  فعالیت‌های قرآنی است که به همت دانشگاه فردوسی و بنیاد شهید و ایثارگر شروع شده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متسابقان این مرحله، ۱۱۲ نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور هستند که در رشته‌های حفظ یک، پنج و ۲۰ جزء و حفظ كل و ترتيل ويژه بانوان و آقايان و رشته قرائت تنها برای‌ آقایان طی روزهاي ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند.
صدیقی گفت: سیاست‌گذاری کلی برای عزیزان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها خدمت بی‌منت و البته حمایت هدفمند از آنان در دانشگاه‌ است و باور داریم که توانمندی آنها باید به فعلیت برسد و اگر عزیزان شاهد و ایثارگر در بعد معنوی و ایثار خدمات کاملی داشتند در عرصه پیشرفت علمی نیز نقش جدی دارند.
سپس کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نصرت الهی در قرآن با این محتوا پخش شد که مسلمانان نباید از قرآن که وسیله اجتماع آنها است غافل شوند و باید به مفاهیم قرآنی باور و توجه کنند، زیرا نتیجه باور وعده‌های الهی، عزت و اقتدار و وحدت جامعه است که مانع از عقب‌ماندگی مسلمانان می‌شود.
همچنین حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه روز جانباز و شهداء را گرامی دانست و گفت:  ما هم باید رهروی مسیرقرآن باشیم چرا که در این کتاب الهی تحریفی صورت نگرفته است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قرآن تنها کتابی است که به اعتقاد تمام علماء و دانشمندان تحریفی در آن صورت نگرفته است ولی دیگر ادیان کتابشان را تحریف کردند و از کتابشان استفاده ابزاری کرده و آیاتی که به ضررشان بود را کنار گذاشتند.
حجت‌الاسلام مؤذنی با ابراز امیدواری از برگزاری مستمر مسابقات قرآن افزود: از جامعه سه میلیون نفری ایثارگری کشور، 500 هزار نفر با قرآن مانوس شده و هر سال مسابقات قرآنی در استان و کشور برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: 470 نفر حافظ کل در جامعه ایثارگری وجود دارد که همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید 10 میلیون حافظ داشته باشیم که ما در وضعیتی خوبی هستیم و باید بیشتر در این عرصه وارد شد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: آنچه مهم است عمل به قرآن و حرکت کردن در این مسیر است و باید در معرض تابش انوار الهی خودمان را قرار دهیم و این دستورات عمل کنیم تا به تقوا برسیم و قرآن نباید تنها شعار باشد.
یادآور می‌شود، اختتامیه نخستین مسابقات قرآن دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاهیان کشور عصر، پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در هتل خورشید تابان مشهد صورت می‌گیرد.
captcha