هلال احمر ایران اخلاق عملی اسلامی است
کد خبر: 3496207
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
معزی:

هلال احمر ایران اخلاق عملی اسلامی است

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با اشاره به فعالیت 900 کانون طلاب در جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: هلال احمر زمینه و پتانسیل بالای در زمینه عمل به دستورات اسلامی دارد؛ در اصل هلال احمر اخلاق عملی اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح گروه‌های فعال کشور در جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: سازمان جوانان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های هلال احمر است که از غنچه‌ها یعنی بچه‌هایی که در مهدکودک حضور دارند گروه‌های فعال خود را هدفگذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های غنچه‌های هلال به وسیله شعر و بازی با مفاهیم انسان‌دوستی، اهداف و فعالیت‌های هلال احمر آشنا می‌شوند، گفت: گروه بعدی مخاطبان هلال احمر، کانون‌های دانش‌آموزی هستند که از اول دبستان تا پایان مدرسه در این گروه‌ها قرار می‌گیرند و فعالیت‌های مختلف فرهنگی هلال از جمله خدمت رسانی را را آموزش می‌بینند.

حجت‌الاسلام معزی به فعالیت‌های کانون‌های جوانان هلال احمر نیز اشاره کرد که شامل آموزش‌ دانشجویان می‌شود و گفت: بخشی از جوانان فعال در هلال احمر طلاب جوان عضو جوانان هلال احمر هستند که کانون‌های طلاب را تشکیل داده‌اند.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با حوزه علمیه قم و مشهد

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با حوزه علمیه قم و مشهد برای استفاده از طلاب این حوزه‌ها و اعزام آنها به مدارس، گفت: کانون‌های طلاب هلال احمر در قالب گروه‌های زیر 20 نفر تشکیل و در مجتمع‌ها، آموزش‌های هلال احمر، امداد و نجات، نحوه خدمت رسانی به آسیب دیدگان در حوادث از قبیل پانسمان و ... را آموزش می‌بینند.

طلاب در هلال احمر چه می‌کنند؟

حجت‌الاسلام معزی تصریح کرد: طلاب علاوه بر خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان مانند سایر امدادگران، با توجه به آسیب‌های روحی و روانی وارد شده به مصدومان در خصوص ارتقای توان روانی نیز به مصدومان کمک می‌کنند. به عنوان مثال افرادی که عزیزان خود را در زلزله و ... از دست داده‌ و به فشار روحی ـ روانی دچار شده‌اند، طلاب با زبان برادری و پدری با آسیب دیدگان صحبت و با یادآوری رحمت و رأفت الهی به بازسازی روحیه آسیب‌دیدگان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ‌ هلال احمر تسکین آلام بشری است و طلاب به کمک آموزه‌های دینی می‌توانند در تسکین آلام آسیب‌دیدگان کمک کنند، اقامه نماز برای کشته‌شدگان حوادث نیز از جمله اقداماتی است که طلاب در حوادث انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر انجام کارهای فرهنگی در اردوهای فرهنگی جوانان شامل آموزش‌های فرهنگی و دینی را از اهم اقدامات کانون‌های طلاب عنوان و اظهار کرد: علاوه بر اینکه در فضای دوستانه اردوهای فرهنگی، طلاب جوانان را با آموزه‌های دینی آشنا می‌کنند، طلاب نیز در مجامع تبلیغی عموم مردم را با اهداف بشر دوستانه هلال احمر آشنا می‌کنند.

فعالیت 900 کانون طلاب در کشور

وی از فعالیت 900 کانون طلاب در کشور خبر داد و گفت: کانون‌های طلاب حدوداً 18 هزار نفر را شامل می‌شوند که می‌توانند در برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی مؤثر باشند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بهترین راه‌ تبلیغ دین را برخورد اخلاق‌مدار دانست و عنوان کرد: پیامبر(ص) با اخلاقشان دین اسلام را گسترش دادند. خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر بنا بود تندخو باشی هیچ کس دور تو جمع نمی‌شد اخلاق نیکوی تو مردم را به گردت جمع کرده است. از نظر اسلامی اگر بخواهیم در قلب مردم جایی داشته باشیم، چه در داخل و چه در خارج از کشور، با اخلاق و مهربانی و زندگی با مردم می‌توانیم موفق شویم.

وی تصریح کرد: در خارج از کشور فعالیت‌های هلال احمر موجب الفت و محبت بین مردم آن کشورها و مردم ایران شده و این اقدامات در دنیا موجب نشان دادن چهره مهربانانه از اسلام و ایران در جهان می‌شود.

حجت‌الاسلام معزی به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمود‌ند اگر صدای انسان نیازمندی را شنیدید و به فریاد او نرسیدید مسلمان نیستید، گفت: هلال احمر زمینه و پتانسیل بالای در زمینه عمل به دستورات اسلامی دارد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری اهداف هلال احمر منطبق با تعالیم اسلامی است. آرامش بخشیدن به مردم، کاهش الام بشری، احترام به انسان‌ها و تلاش کردن برای زندگی بهتر انسان‌ها همه مفاهیمی اسلامی است. در اصل هلال احمر اخلاق عملی اسلامی است.

captcha