قسم‌خوردن در معامله موجب از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود
کد خبر: 3485079
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

قسم‌خوردن در معامله موجب از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود

گروه سیاسی: امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به عوامل از بین رفتن برکت در زندگی تصریح کرد: یکی از این علل قسم خوردن در هنگام فروش کالا است که باعث از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد سلیمانی، امام جمعه موقت سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه 13 فروردین با اشاره به عوامل از بین رفتن برکت در زندگی تصریح کرد: یکی از این علل قسم خوردن در هنگام فروش کالا است که باعث از بین رفتن برکت در زندگی می‌شود.
وی با ذکر اینکه جمع‌آوری مال و ثروت با بیان قسم دروغ و فریب مردم عاقبت خوبی ندارد و روزی از بین خواهد رفت، اظهار کرد: از علل دیگری که باعث می‌شود خیر و برکت از زندگی انسان خارج شود، اظهار چابلوسی برای جمع‌آوری ثروت است.
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه باید قرآن بخوانیم و همیشه با یاد خدا زندگی کنیم، ابراز کرد: هر کس تقوی الهی پیشه کند خداوند سبحان راه برون رفت از مشکلات را برایش فراهم خواهد کرد.
استاد حوزه علمیه اهل‌البیت(س) سبزوار با بیان اینکه روز 12 فروردین روز تاسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود، بیان کرد: تثبیت این نظام اسلامی بدون هزینه و قربانی نبوده و در این راه شهیدان زیادی خونشان برای پایداری و دوام انقلاب ریخته شده است.
انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است، ابراز کرد: افراد زیادی برای بقای این انقلاب و پایداری آن مقاومت و خون‌های شهیدان زیادی از سال 42 تا به حالا در راه این انقلاب ریخته شده است.
حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به 13 فروردین، روز طبیعت، تصریح کرد: یکی از نیازهای انسان تفریح سالم است و اسلام با تفریح سالم مخالف نیست.
حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) درباره اینکه شادی در 10 چیز است، ابراز کرد: از این عومل شادی آور می‌توان به راه‌رفتن، اسب‌سواری، شنا‌ کردن در آب، نگاه کردن به سبزی، مسواک زدن، خوردن‌وآشامیدن و سخن گفتن با مردان با بصیرت اشاره کرد.
وی همچنین در پایان با دعا برای خیرین و مومنین و رهبر فرزانه انقلاب با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: نگاه کردن به چهره پدر و مادر، نگاه به قرآن و نگاه به دریا عبادت است.

captcha