سینمای ایران امثال «فرج‌الله سلحشور» را کم دارد
کد خبر: 3479636
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
حجت‌الاسلام مطلبی:

سینمای ایران امثال «فرج‌الله سلحشور» را کم دارد

گروه هنر: امام جماعت مسجد محل زندگی فرج‌الله سلحشور با بیان اینکه تدین شاخصه علمدار قرآنی سینمای ایران بود،‌ اظهار کرد: سینما و تلویزیون هنرمندانی چون فرج‌الله سلحشور کم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مطلبی، امام جماعت مسجد ابوذر واقع در محل زندگی علمدار قرآنی سینمای ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این‌که فرج‌الله سلحشور هنرمندی به واقع متدین بود، اظهار کرد: فکر می‌کنم این هنرمند قرآنی با وجود این‌که شناخته شده بود، اما آن گونه که باید در جامعه هنری جایگاه لازم را نداشت، در صورتی که چنین افرادی در جامعه هنری به شدت کمیاب هستند. سلحشور، فردی بود که هنر تنها یکی از امتیازات وی به شمار می‌رفت و شاخصه اصلی وی تدینی بود که در این شخصیت وجود داشت.

وی افزود: من سلحشور را به واقع خدوم قرآن می‌دانم. برای همین عنوان خادم‌القرآن را شایسته‌ترین عنوان برای وی می‌دانم. فردی که تمام زندگی خود را صرف تبلیغ قرآن کرد و به نظرم در رسیدن به این خواسته نیز موفق بود. بهترین گواه در این زمینه سریال «یوسف پیامبر(ع)» است که مورد توجه اکثر مسلمانان جهان قرار گرفت و هنوز هم تماشای آن خالی از لطف نیست.

مطلبی درباره تعلقات دینی این هنرمند گفت: سلحشور هنرمندی بود که خمس هر سال خود را پرداخت می‌کرد. آخرین بار هم 6 ماه پیش بود که وی به مسجد ابوذر آمد و مبلغ نسبتاً زیادی را به عنوان خمس به من تحویل داد. این مطلب را گفتم تا به تعلقات دینی این هنرمند اشاره کنم. این ایمان را مقایسه کنید با تعلقات دینی برخی هنرمندان که پرداخت خمس برایشان امری خنده‌دار است.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفم که سینما و تلویزیون هنرمندانی چون فرج‌الله سلحشور کم دارد. اتفاقی که باعث شده هنر کشورمان بار انقلابی و اسلامی لازم را نداشته باشد. برای همین توصیه می‌کنم که مراکز دینی تلاش کنند تا با تربیت هنرمندان متعهد، بار دیگر حضور افرادی چون فرج‌الله سلحشور را در سینما و تلویزیون شاهد باشیم.

captcha