تنوع‌طلبي؛عامل مهم طلاق و مانع رضايت و آرامش خانواده‌ها است
کد خبر: 3478111
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
حميد حبشي:

تنوع‌طلبي؛عامل مهم طلاق و مانع رضايت و آرامش خانواده‌ها است

گروه اجتماعي: يك مشاور برجسته خانواده با اشاره به اين كه تنوع‌طلبي در زندگي يكي از عوامل طلاق خانواده‌ها است،گفت: اگر بخواهيم زندگي گوارا و شيرين و توام با رضايت و آرامش داشته باشيم بايد جلوي تنوع‌خواهي را ببنديم و يكي از راه‌هاي آن، خود‌كنترلي است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن (ايكنا) از چهارمحال و بختياري،سيد‌حميد حبشي، استاد دانشگاه و مشاور برجسته خانواده در نشست دانشجويي با موضوع« خواستگاری و ازدواج» كه شامگاه گذشته 4 اسفندماه در سالن فارابي دانشگاه شهركرد با حضور انبوه دانشجويان و اساتيد برگزار شد، به تبيين شرايط و ملاك‌هاي واقعي ازدواج پرداخت.
حبشي گفت: در يك ازدواج مطلوب، بايد به سن توجه كنند به گونه‌اي كه پسر بزرگتر از دختر باشد.
وي افزود: زيبايي در ازدواج مهم است اما نه به اين شكل كه بعدها درگيري حسي به وجود بيايد. مشاور برجسته خانواده اظهار كرد: خانم‌ها در امر ازدواج نبايد اين‌گونه فكر كنند كه مردم چه فكري درباره ازداج او مي كنند؟ و بايد با كسي ازدواج كنند كه امنيت روحي و جسمي داشته باشد.
دكتر حبشي خاطر نشان كرد: تنوع‌طلبي در زندگي اگر در راه درست استفاده نشود، بسيار خطرناك است و يكي از عوامل طلاق خانواده‌ها است.
وي افزود: در گذشته‌ روابط دختر و پسر مخصوص قشر خاصي كه حريم‌ها را نگه نمي‌داشتند بود و اصلا در امر ازدواج سوالي درباره سابقه ارتباط او با كسي در گذشته نمي‌پرسيدند در حالي كه امروزه همه مردم در امر ازدواج يكي از بزرگترين نگراني‌هاي آنها اين است كه آيا اين آقا يا خانم قبلا با كسي انس و ارتباط داشته يا با كسي همراه نبوده است؟
مدرس دانشگاه در اين‌خصوص اضافه كرد: اگر بخواهيم زندگي گوارا و شيرين و توام با رضايت و آرامش داشته باشيم بايد جلوي تنوع‌خواهي را ببنديم و يكي از راه‌هاي آن، خود‌كنترلي است و براي اين كار بايد از چيز‌هاي كوچك شروع كنيم و جلوي ميل خودمان را بگيريم.
وي بيان كرد: امام علي (ع) كه در قله بزرگ عظمت ايستاده‌اند به دخترشان مي‌گويند كي ديدي من دو خورشت با يكديگر بخورم؟ در حالي كه ما آنها را غذاي مفصل نمي‌دانيم و بعد از بين نمك و شير، دومي را كنار مي‌گذارند.
مشاور برجسته خانواده عنوان كرد: انسان زماني كه در برابر چيزي يا كسي قرار مي‌گيرد چند حس پيدا مي‌كند كه در حد اعلاء آن اشتياق ، تمايل، ترديد، اكراه و در حد پايين آن انزجار به وجود مي آيد و اين امري فطري است.
وي به فرمايش امام‌علي (ع) اشاره كرد كه مي فرمايند: كسي كه عاشق است چشم و گوشش بسته مي شود و افزود: حتي اگر متخصص هستيد زماني كه اشتياق به وجود آمد بايد به يك كارشناس معتمد مراجعه كند چون درگيري اشتياق ،چشم را مي‌بندد.
مدرس دانشگاه ادامه داد: در ترديد هر نوع تصميم‌گيري غلط است چه مثبت و چه منفي و زماني كه دودل هستيد مي توانيد استخاره كنيد و افزود: استخاره نبايد يك عادت شود و تا عقل و حكم خدا وجود دارد چه لزومي به استخاره است.
وي هشدار داد: پسران اگر بخواهند بعد از اتمام تحصيلات و سربازي و پيدا كردن شغل مناسب و به دست آوردن آشيانه‌اي اقدام به ازدواج كنند، خيلي دير است زيرا كه شور عاطفي آنها سقوط مي كند.
حبشي اضافه كرد: در سن 20 تا 24 سالگي يك شور و حالي در مرد به وجود مي‌آيد كه آن شور عاطفي است و هر چه سن بيشتر شود شور عاطفي كمتر مي‌شود.
وي افزود: آقايي كه پس از خوب شدن وضع اقتصادي بخواهد اقدام به ازدواج كند، چون سود و زيان بازار را تجربه كرده است، نگاه او به زندگي نگاهي مادي مي شود.
مشاور برجسته خانواده خاطر نشان كرد: كسي كه پس از 30 سال بخواهد اقدام به ازدواج كند روح و روانش خسته است
وي اضافه نمود: زن عاقل، مرد با اقتصاد كامل را نمي‌پذيرد تا اقتصاد مردش در كنار خودش و با عاطفه خودش شكل بگيرد و كامل شود.
خاطرنشان مي گردد نشست دانشجويي با موضوع« خواستگاری و ازدواج» به همت دفتر نهاد رهبري در دانشگاه شهركرد برگزار شد.

تنوع‌طلبي؛عامل مهم طلاق و مانع رضايت و آرامش خانواده‌ها است

تنوع‌طلبي؛عامل مهم طلاق و مانع رضايت و آرامش خانواده‌ها است

تنوع‌طلبي؛عامل مهم طلاق و مانع رضايت و آرامش خانواده‌ها است
captcha