شیوه جدید آموزش مداحی به سبک اصیل و علمی رونمایی می‌شود/ ورود واحد درسی مداحی به دانشگاه‌ها
کد خبر: 3476326
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

شیوه جدید آموزش مداحی به سبک اصیل و علمی رونمایی می‌شود/ ورود واحد درسی مداحی به دانشگاه‌ها

گروه جامعه: آموزش مداحی به سبک اصیل و علمی، در اردیبهشت‌ماه سال آینده، توسط خانه مداحان و با ایجاد یک واحد درسی در دانشگاه‌ علمی کاربردی و در محل خانه مداحان برای اولین بار در کشور رونمایی می‌شود.

شیوه جدید آموزش مداحی به سبک اصیل و علمی رونمایی می‌شود/ ورود واحد درسی مداحی به دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا)، خانه مداحان اهل بیت(ع)، برنامه‌های خود را برای سال آینده، تشریح کرد. اهم این برنامه‌ها شامل برپایی کلاس‌های آموزشی مداحان به صورت سه جلسه در هفته، برگزاری انجمن ادبی و برگزاری هیئت ادبی است.

 کلاس‌های آموزش مداحی توسط اساتید برجسته کشوری همچون ماشا‌الله عابدی، محسن طاهری، بهاری و میرداماد برگزار خواهد شد. این کلاس‌ها با موضوع اولین تکنولوژی آموزشی در مداحی در ایام فاطمیه و در طول سال نیز برگزار می‌شوند.

هزینه این کلاس‌ها به صورت حداقلی در نظر گرفته شده که در 14 ترم سه ماهه و با تلکنولوژی آموزشی برگزار می‌شود. گفتنی است خانه مداحان به عنوان یک تشکل پیشکسوت ‌در حوزه مداحی، کلاس‌های خود را برای چهار سال آینده نیز پیش‌بینی کرده‌ است. 

یکی دیگر از اقدامات جدید خانه مداحان راه‌اندازی کانال تلگرامی به نام آموزش مداحی است. در این کانال تمامی دروس صدا‌سازی، فنون و تکنیک‌های مداحی‌ با مرجعیت خانه مداحان قرار داده شده است و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند از این مطالب استفاده کنند.

از رویداد‌های مهم دیگر در خانه مداحان تشکیل هیئت‌ امنای جدید ‌و همچین تشکیل اعضای هیئت مدیره آن است. هیئت امنای خانه مداحان 30 نفر است که از بیت رهبری، خانه مداحان، کانون مداحان، شهرداری تهران، بسیج مداحان و جوامع مداحی کل کشور انتخاب شد‌ه‌اند.

از بین 30 نفر هیئت امنای خانه مداحان 7 نفر به‌عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شده‌ که در این دوره غلامرضا سازگار با سوابق درخشان در عرصه ستایشگری، مداحی و همچنین از لحاظ سن و پیش‌کسوت بودن به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد‌ه است.

طبق اعلام خانه مداحان رویکرد برنامه‌های این مرکز برای سال آینده آموزش محور است و برنامه‌های دارالقرآن خانه مداحان نیز به قوت خود ادامه خواهد داشت.

یکی دیگر از وقایع مهمی که در ابتدای سال آینده از سوی این مرکز اعلام شده است، برگزاری اولین همایش ملی شیوه جدید آموزش مداحی است که در اردیبهشت‌ماه سال 95 برگزار خواهد شد و قرار است در این همایش به مداحی اصیل پرداخته شود.

گفتنی است رویکرد این همایش پرداختن به مداحی اصیل و علمی و فارغ از مداحی به صورت سنتی و تجربی است. در این همایش  مداحی به صورت علمی نیز تدریس خواهد شد. همچنین شاخه‌ای از این روش قرار است در دروس دانشگاه علمی و کاربردی و در مقطع کاردانی توسط استاد الاساتید حوزه مداحی کشور تدریس و آموزش داده شود.

طبق اعلام خانه مداحان برای این واحد درسی، به دانشگاه راه‌کار‌هایی ارائه شده است. در کنار این واحد درسی نیز خود خانه مداحان مجموع کلی این اموزش‌ها را برای علاقه‌مندان برگزار خواهد کرد.

captcha