بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق ویژه آن‌ها پیگیری شود
کد خبر: 3470449
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
حجت‌الاسلام کوششی:

بیمه فعالان قرآنی از طریق صندوق ویژه آن‌ها پیگیری شود

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت: برای توجه به بحث فعالان قرآنی و بیمه آنها باید صندوق ویژه فعالان قرآنی تشکیل شود که کلیات این امر مورد تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران درخصوص روند بیمه فعالان قرآنی، گفت: این موضوع چند سالیست که موضوع تشکل‌های قرآنیست که با هماهنگی و همکاری در دولت نهم و دهم انجام گرفت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور ادامه داد: برخی از فعالان قرآنی با معرفی این مجموعه قرآنی و با همکاری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق هنرمندان بیمه شدند که این شروع خوبی بود اما از طریق صندوق هنرمندان انجام گرفت.
وی بیان کرد: پس از تغییر دولت‌ها شاخص‌ها تغییر کرد و بیمه فعالان قرآنی نیز دچار مشکل شد که مراجعات بسیاری در این زمینه انجام شد، آنچه مهم است این است که هر چند این کار، کار ارزشمندیست اما برای توجه به بحث فعالان قرآنی و بیمه آنها باید صندق ویژه آنها باشد که کلیات این امر مورد تصویب شورای توسعه قرار گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور اضافه کرد: اما منابع مالی بیشتری در این زمینه مطرح و لازم است که ان‌شاءالله از محل اعتبارات که مجلس تصویب می‌کند، ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این صندوق باید شورای توسعه تصمیم بگیرد تا مبلغی به این امر اختصاص یابد، بیان کرد: اما اینکه فعالان قرآن به گروه‌های دیگری وابسته باشند شأنیت آنها پایین می‌آید و باید مستقل باشد.
کوششی با تأکید بر اینکه از مشکلات اساسی در این زمینه، بودجه است، عنوان کرد: باید بودجه قرآنی را که مبلغش 200 میلیارد تومان است و در مقایسه با سایر اعتبارات ناچیز است، بدهند اما با آن مبلغ حرکت جدی در حوزه قرآن می‌توان ایجاد کرد و از دولت انتظار می‌رود توجه جدی به فرهنگ به‌ویژه فرهنگ قرآنی داشته باشد. 
دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران با ابراز گلایه از اینکه توجه به بخش فرهنگ به صورت عام کمرنگ شده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه مقوله فرهنگ به صورت جدی مورد توجه رهبر انقلاب است و مورد تهاجم فرهنگی قرار داریم باید کار ویژه و همه جانبه در این زمینه صورت گیرد و دستگاه‌ها و مسئولان درباره اینکه چرا دولت به مقوله به این مهمی توجه خاصی ندارد، مطالبه داشته باشند.
captcha