تکرار اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لایحه بودجه 95/ پیش‌بینی 10 میلیارد برای بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3468048
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
ارائه همزمان لایحه بودجه و برنامه ششم به مجلس/

تکرار اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در لایحه بودجه 95/ پیش‌بینی 10 میلیارد برای بیمه فعالان قرآنی

گروه سیاسی: در حالی لایحه بودجه 1395 از سوی رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که اعتبار موضوع اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی تکرار سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، صبح امروز، یک‌شنبه، 27 دی‌ماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 95 را تقدیم هیئت‌رئیسه کرد.

در این لایحه همچون سال‌های گذشته بخشی از اعتبارات به موضوع اجرای شورای توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص پیدا کرده است.

از سال 89 بود که موضوع اعتبارات توسعه فرهنگ قرآنی در بودجه‌های سالیانه از سوی دولت و مجلس مطرح شد و برای اولین بار در دولت نهم موضوع نیم‌درصد از اعتبارات اجرایی کشور در لایحه بودجه به موضوع اجرای شورای توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص پیدا کرد.

پس از گذشت چند دوره، به دلیل عدم شفافیت اعتبار نیم‌درصدی، اعتبارات این بند 2 هزار میلیارد ریال مشخص شد و هر سال در مقابل ردیف مربوط به اعتبارات موضوع اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی این عدد تکرار می‌شود.

امسال نیز در جدول شماره 9 که مربوط به برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه، این بند همچون سال گذشته تکرار شده است.

از دیگر موارد قابل توجه دیگر موضوع بیمه فعالان قرآنی است؛ موضوع بیمه فعالان قرآنی که ذیل بیمه هنرمندان و در کنار بیمه مداحان قرار دارد نیز در جدول شماره 9 ذکر شده است.

دولت برای این بند 100 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

شهریه دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن نیز ذیل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه و به عنوان برنامه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ اعتباری که دولت برای این بخش پیش‌بینی کرده، 13 میلیارد ریال است.

captcha