انجام واجبات انسان را به رشد و کمال می‌رساند
کد خبر: 3454833
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
رمضانی‌پور:

انجام واجبات انسان را به رشد و کمال می‌رساند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه رفسنجان با بیان اینکه بهترین زاد و توشه آخرت تقوا است، گفت: انجام واجبات انسان را به رشد و کمال می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رمضانی‌پور، امام‌جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه بهترین زاد و توشه آخرت تقوا است، گفت: انجام واجبات انسان را به رشد و کمال می‌رساند.
وی با تأکید بر رعایت قانون و حدود الهی افزود: مسلمان باید در برابر قانون خاضع باشد، حتی اگر به ضرر او باشد و پیامبر(ص) در این زمینه فرمودند، قانون و حدی که در زمین جاری می‌شود مؤثرتر از 60 سال عبادت است و اقامه حد بهتر از برکت 40 روز باران است.
امام‌جمعه رفسنجان با تبریک هفته بسیج بیان کرد: پنجم آذر سال 58 بسیج مستضعفین برای دفاع از ارزش‌ها و انقلاب شکوهمند اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و سه وظیفه مبارزه با نفوذ دشمن، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند.
رمضانی‌پور با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا جواد تبریزی و شهادت عمار یاسر خاطرنشان کرد: عمار فردی با بصیرت بود، عمارهای زمان نباید سر در لاک خود و هم‌عقیده‌های خود کنند، گویا این‌ها با رهبر، آرمان و ارزش‌ها زاویه دارند.
وی بیان کرد: مردم ما حق‌شناس هستند و این‌ها را می‌بینند، بیایید مثل عمار گرد شمع وجود رهبر معظم انقلاب بگردیم.
رمضانی‌پور گفت: دست‌پرورده‌های غرب مثل عربستان که از تفکر داعش هزاران میلیارد هزینه کردند و آدم‌کش تربیت کردند این‌بار گریبان خودشان را گرفت و انفجارهای پی در پی فرانسه نمونه آن است.
امام‌جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی محیط‌ زیست که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند نباید کنار گذاشته شود، تصریح کرد: این سیاست‌ها و دیگر سیاست‌های ابلاغی ایشان باید جلوی چشم مسئولان باشد و به آن عمل شود.
وی همچنین، بر اهمیت دادن مسئولان به‌ویژه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها به نماز تأکید کرد و گفت: زیارت اربعین ارزش و اهمیت زیادی دارد.
رمضانی‌پور اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی توصیه می‌شود، ما در رفسنجان محصولات خوبی داریم از جمله سیمان، کاشی و ...که جوابگوی نیازهای شهرستان هستند.
وی عنوان کرد: کار کشاورزان به دلیل همکاری در خاموش کردن چاه‌موتورها قابل تقدیر است و با این کار صرفه‌جویی خوبی در آب صورت می‌گیرد.
امام‌جمعه رفسنجان با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی از جمله کشف 45 تن مس از دو تریلی اظهارکرد: این کار در روز روشن انجام شده و تأسف‌بار است در رفسنجان با این سابقه مذهبی اینگونه موارد وجود داشته باشد.
وی به اهمیت حجاب اشاره و بیان کرد: برخی مواقع زنان با سر برهنه در اتومبیل هستند و نیروی انتظامی باید با آن‌ها به شدت برخورد کند، اگر جلوی بی‌حجابی و بدحجابی گرفته نشود هر روز بدتر می‌شود.

captcha