اعطای یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در منطقه شمال غرب شیراز
کد خبر: 3454774
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

اعطای یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در منطقه شمال غرب شیراز

گروه اجتماعی: مسئول بسیج سازندگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز از اعطای یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری به‌همت این ناحیه از سپاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، داریوش بیگی، مسئول بسیج سازندگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز روز گذشته، 28 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه بسیج سازندگی دارای 4 هدف است، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد اشتغال مولد، کمک به عمران و آبادی و محرومیت‌زدایی از جمله اهداف این قشر از بسیج است.
وی از فعالیت 7 گروه جهادی در بسیج سازندگی سپاه محمد‌رسول‌الله(ص) شیراز خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی برگزاری اردوهای جهادی 7 روزه است که در آن اقداماتی نظیر ساخت کتابخانه، خانه عالم، غسالخانه و غیره در مناطق محروم انجام می‌شود.
بیگی، اجرای اردوی هجریت دانش‌آموزی 10 روز جهت زیباسازی و تعمیر و مرمت مدارس را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی دانست و گفت: امسال این اردو را برای 4 مدرسه، 3 مدرسه خواهران و یک مدرسه برادران اجرا کردیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز با بیان اینکه اعطای تسهیلات جهت انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات این بسیج است، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از 600 میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی در اختیار 50 نفر از متقاضیان این تسهیلات اختصاص یافته است که منجر به اشتغالزایی 50 نفر شده است.
وی با تصریح اینکه این مبلغ را تا پایان سال جاری به یک میلیارد تومان خواهیم رساند، گفت: کمک در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی شامل پرورش قارچع، ماهی، مرغ بومی، شترمرغ، کبک، بلدرچین و مشاغل خانگی نظیر خیاطی، قالیبافی، صنایع تبدیلی نظیر خرید دستگاه‌های ساخت لبنیات، گوهرتراشی، اسانس‌گیری، بسته‌بندی، ریسندگی و بافندگی صورت می‌گیرد.
بیگی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته بسیج، گفت: یکی از اقداماتی که در هفته بسیج انجام می‌دهیم برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش محصولات اقتصاد مقاومتی است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز در پایان از اجرای حدود 4 برنامه محرومیت‌زدایی در طول سال جاری به‌همت این ناحیه از سپاه خبر داد.

captcha