افزایش ۵ رشته به مجموع رشته‌های قرآنی در بخش مسابقات دانش‌آموزی
کد خبر: 3446428
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
عباسی:

افزایش ۵ رشته به مجموع رشته‌های قرآنی در بخش مسابقات دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال مسابقات قرآنی دانش‌آموزی با افزایش ۵ رشته جدید، برای دختران در ۱۲ رشته و برای دانش‌آموزان پسر در ۱۴ رشته برگزار می‌شود.

محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: یکی ازبرنامه‌های ارزشمند درجهت توسعه و ترویج تعالیم نورانی قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه این مسابقات بسترمناسبی برای رشد وتعالی شخصیت دینی ومذهبی دانش‌آموزان است، گفت: در سال گذشته 42 درصد از دانش‌آموزان استان به تعداد 67 هزار و 354 نفر در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند.

عباسی با بیان اینکه پس از شرکت در مرحله کشوری شش نفر از دانش‌آموزان مقام برترکشوری را در رشته‌های مختلف از آن خود کردند، تصریح کرد: بیشترین جامعه آماری مسابقات مربوط به دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول با 25 هزار و 802 نفر و بیشترین استقبال دانش‌آموزان در رشته قرائت قرآن با 17 هزار و 206 نفر و کمترین شرکت در رشته مداحی با 1251 نفر بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه امسال مسابقات قرآن از 9 گانه به 14 گانه افزایش یافته است، گفت: رشته‌های مسابقات دانش‌آموزان دختر در 12 رشته، قرآن شامل قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم، حفظ عمومی و حفظ ویژه شامل حفظ 5جزء، 10جزء ترتیبی، 20جزء ترتیبی و حفظ کل قرآن کریم و مسابقات عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مسابقات نماز شامل احکام و انشای نماز است.

وی با اشاره به رشته‌های مسابقات در بخش دانش‌آموزان پسر گفت: در مسابقات پسران 14 رشته قرآن شامل قرائت تحقیق و ترتیل، مفاهیم، حفظ عمومی و حفظ ویژه شامل حفظ 5جزء، 10جزء ترتیبی، 20جزء ترتیبی و حفظ کل قرآن‌ کریم و مسابقات عترت شامل مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مسابقات نماز شامل اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: تغییرات مسابقات امسال نسبت به سال گذشته افزایش 5 رشته به مجموع رشته‌های سال گذشته است و درسال گذشته دانش‌آموزان درقرائت بصورت ترتیل با هم به رقابت می‌پرداختند ولی امسال علاوه بر آن، رشته تحقیق هم اضافه شده است که همه دانش‌آموزان دختر و پسر در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

captcha