رسالت شورای فرهنگ عمومی تعمیق فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی است
کد خبر: 3443671
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
صفی‌پور:

رسالت شورای فرهنگ عمومی تعمیق فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آستانه چهاردهم آبان که به نام روز شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، گفت: رسالت شورای فرهنگ عمومی پالایش فرهنگ جامعه از پیرایه‌ها و تعمیق فرهنگ و تمدن بی‌نظیر اسلامی و ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز، 13 آبان در جمع خبرگان اظهار کرد: فرهنگ و مباحث و مسائل مرتبط با آن همواره مورد توجه مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی قرار داشته و همین دغدغه جدی به مقوله فرهنگ است که نظام اسلامی را بر آن داشته تا نهاد شورای فرهنگ عمومی که با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل شده است.

وی افزود: بحث‌های فرهنگی از دل نگرانی‎های اساسی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری به شمار می‌رود و تاکیدها و گفتارهای گوناگون و مکرّر ایشان در این زمینه، گویای این است که در صدد پی‎‏ریزی نظام علمی و عملی و کارساز مسائل فرهنگی هستند و در این راستا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند دغدغه‌های ایشان را مرتفع سازد.

صفی‌پور ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با توجه به ساختار عالی رتبه آن در هر استان جایگاه ویژه‎ای در مدیریت فرهنگی دارد که مصوبات آن براساس قانون لازم‎الاجرا است اما چیزی که در این میان باید مورد توجه قرار گیرد لزوم داشتن ضمانت اجرایی برای مصوبات این شوراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‎های آذربایجان‌شرقی به طور منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی را برگزار می‌کنند و با نیازسنجی و رصد مشکلات فرهنگی، درصدد رفع این مشکلات و برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ عمومی هستند.

وی همچنین عنوان کرد: در شش ماهه‌ نخست سال 94 در سطح استان و شهرستان‎ها 43 جلسه شورای فرهنگ عمومی با 102 موضوع مورد بحث و با 271 مصوبه برگزار شده است.

وی ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی گفت: امید است فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان بیش از پیش گسترش یابد و شاهد جهش بلندی در فعالیت‌های این شورا با همیاری دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور باشیم.

captcha