امر به‌معروف و نهی از منکر جامعه را سالم نگه می‌دارد
کد خبر: 3420512
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
جعفری:

امر به‌معروف و نهی از منکر جامعه را سالم نگه می‌دارد

گروه اجتماعی: امام‌جمعه کرمان گفت: آنچه جامعه را سالم نگه می‌دارد، امر به‌معروف و نهی از منکر است که در همین راستا قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام‌جمعه کرمان روز پنجشنبه، 7 آبان‌ماه در جلسه شورای اداری استان با حضور علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در زمینه اهمیت امر به‌معروف و نهی از منکر گفت: حضرت می‌فرمایند، تمام اعمال نیک حتی جهاد فی‌سبیل‌الله در مقایسه با فرایض امر به‌معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای در برابر دریا هستند.
وی افزود: جهاد در راه خدا امری موقتی است که گاهی اتفاق می‌افتد، اما آنچه جامعه را سالم نگه می‌دارد، امر به‌معروف و نهی از منکر است که در همین راستا قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
آیت‌الله جعفری بیان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه ما به‌عنوان جامعه اسلامی باقی ‌بماند، باید فریضتین امر به‌معروف و نهی از منکر را احیا و رعایت کنیم.
وی با اشاره به گسترده بودن دامنه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به‌معروف تنها به اقامه نماز و رعایت حجاب خلاصه نمی‌شود، بلکه بیشتر به سردمداران و بزرگان کشور ارتباط پیدا می‌کند.
امام‌جمعه کرمان گفت: اگر همه مردم ما در صحنه بوده و تکلیف خود را در این رابطه انجام دهند، این همه مشکل اقتصادی و غیراقتصادی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: اگر همه ما هوشیار و بیدار باشیم و تکلیف خودمان را در رابطه با امر به‌معروف و نهی از منکر به اجرا بگذاریم، کشور در سلامت به سر می‌برد.
آیت‌الله جعفری در پایان سخنان خود در این زمینه بیان کرد: تنها داروی شفابخش برای حل معضلات و مشکلات کشور امر به‌معروف و نهی از منکر است.

captcha