نامه رهبری؛ فصل‌الخطاب موافقان و منتقدان برجام/ ضرورت پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با ابهامات
کد خبر: 3392752
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
احمد شوهانی:

نامه رهبری؛ فصل‌الخطاب موافقان و منتقدان برجام/ ضرورت پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با ابهامات

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور گفت: گروه‌های موافق و منتقد برجام باید این نامه را فصل الخطاب خود قرار دهند و در این مورد به وفاق برسند.

احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور در مورد مصوبه شورای عالی امنیت ملی و اجرای برجام گفت: آنچه رهبر مظعم انقلاب در این نامه مطرح کردند، حول دغدغه هایی است که از قبل بوده و مراقبت هایی است که باید در آینده پیگیری شود.
وی افزود: ‌رهبر معظم انقلاب در این نامه ضمن تأیید برجام و دفاعیاتی که از روند مذاکرات داشتند، به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و همچنین مجلس و پبش شرط هایی که مجلس مطرح کرده بود، اشاره داشتند و  مواردی را نیز ایشان مورد توجه قرار دادند.
شوهانی در مورد برخی دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این نامه اظهار کرد: ایشان در مورد سوءاستفاده غرب از این فرصت هشدار دادند و به ابهاماتی که برجام وجود داشت اشاره کردند تا در اجرای آن پیش بینی های لازم صورت گیرد؛ همچنین بر این مسئله تأکید شد که راه غربی ها برای وضع تحریم های جدید به هر بهانه ای بسته شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم اقلاب در این نامه به دغدغه های منتقدان به ویژه برخی اعضای کمیسیون ویژه برجام در مجلس تأکید داشتند؛ در عین حال تلاش های تیم مذاکره کننده را نیز تأیید کردند.
شوهانی گفت: در این نامه دستوراتی ذکر شده که فصل الخطاب است و دولت باید آنها را که منافع ما را پوشش می دهد رعایت کند و در در اجرای برجام مد نظر قرار دهد.
وی با اشاره به تأثیر این نامه بر وفاق بین گروه های موافق و منتقد برجام تصریح کرد: مباحثی که در نامه ذکر شده، نقاط مشترکی است که دو طرف بر آن تأکید داشتند؛ هم مذاکره کنندگانی که کار سنگینی انجام دادند و هم منتقدانی که انگشت بر روی ابهامات و مشکلات برجام گذاشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: موافقان و منتقدان برجام باید نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور را فصل الخطاب خود قرار دهند و همگان آن را رعایت کنند و مباحث را اینجا خاتمه دهند و به یک وفاقی در این مورد دست پیدا کنند.

captcha