یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3387192
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت در مشهد برگزار شد

گروه سیاسی: یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت صبح امروز در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، فرمانده تیپ امام صادق(ع) و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، مسئولان کشوری و فرماندهان سپاه خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت صبح امروز، 26 مهرماه در سالن اجتماعات مجتمع آیه‌ها با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، فرمانده تیپ امام صادق(ع) و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان سپاه خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، فرمانده تیپ امام صادق(ع) و مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در این یادواره، اظهار کرد: وقتی رزمنده‌ای عزم میدان می‌کند، خدا برگه بیزاری از آتش جهنم را برای او امضاء می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: چه کسی وفادارتر از خداوند است از همین رو خدا دل خانواده شهیدان را که در راه حق از بین رفته‌اند، محکم کرده‌ است؛ ضمن اینکه وقتی شهیدی با اهل بیتش خداحافظی می‌کند، تمام ملائکه برای او گریه می‌کنند که این امر قداست شهید را می‌رساند.

وی ابراز کرد: وقتی شهید جان می‌دهد، خدا خطاب می‌کند آفرین بر روح پاکی که از بدن پاکیزه خارج شده است زیرا هر شهید تا 70 نفر را می‌‌تواند شفاعت کند و در بعضی از جاها نقل شده است تا 70 هزار نفر را هم می‌تواند شفاعت کند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه ما دین اسلام را مدیون شهدا هستیم و امروزه هرچه داریم از خون پاک آن‌ها است، عنوان کرد: دشمن با دو هدف جمعی می‌خواهد به ما ضربه بزند که سقوط کامل نظام هدف اول آن است و هدف دیگر آن  تجزیه کشورهای اسلامی است.

آمل شهر هزار سنگر که در مقابل مزدوران ایستادگی کرد

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد برای تکمیل سناریوی خود، نظام کشور را دستخوش حوادثی ناامن و بحرانی قرار دهد و وضعیت کشور را متزلزل کند، افزود: زمانی که پاسداران ما و مردم مظلوم عراق و غیرعرب در خوزستان زیر تانک‌های دشمن له می‌شدند، افرادی بودند که جلوی نیروهای دشمن پایکوبی و هله هله می‌کردند، آن زمان برخی نظامیان و سربازان خائن که هدفشان نابودی نظام و اسلام بود، نیز وجود داشتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آمل را شهر هزار سنگر دانست و ادامه داد: مردم آمل، مردم متدین و مقاومی که در مقابل مزدوران ایستادگی کردند و رشادت خود را با خون خود نشان دادند اما اجازه ندادند دشمن خاکی از شهر و دیارشان را تصرف کند.

وی با بیان اینکه ما در کردستان با توجه به نیروهای کمی که به دلیل شرایط جوی در آنجا وجود داشت، سی و چند هزار شهید دادیم، اظهار کرد: گروهک‌های مزدور و ملحد از جمله کومله دموکراتی که مردم بسیجی را در کردستان به شهادت رساندند و در این راه شهدایی همچون عباس دوران، بابایی، حاج احمد متوسلیان و صیاد شیرازی جلوی این خائنان وایستادند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دشمن سعی کرد ما را بایکوت سیاسی کند، ابراز کرد: آنها عملیاتشان را از طریق ترور 16 هزار شهید آغاز کردند، اگر امروزه جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القراء در منطقه می‌درخشد چه چیزی باعث این افتخار شده است؟ که در این راستا می‌‍توان گفت، به غیر از رشادت‌ها و خون‌های ریخته شده شهیدان.

وی با اشاره به اینکه اول جنگ دو استراتژی و راهبرد وجود داشت، بیان کرد: راهبردی که بنی صدر القا می‌کرد و آن هم دادن زمین و گرفتن زمان بود که در مقابل آن راهبرد عاشورایی جنگیدن قرار داشت و کسانی کمانند شهید علم‌الهدی،‌ جهان آرا و افراد دیگر بودند که راهبرد بنی صدر را قبول نداشتند و در مقابل او ایستادگی کردند.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مقوم و پشتیبان راهبرد عاشورایی جنگیدن و مقاومت بودند و همین موضوع باعث می‌شد که مردان مقاومت مانند شهید شوشتری در جبهه‌ها حاضر شوند لذا اگر ایستادگی شهدای گذشته نبود ما پیروزی در جنگ را به دست نمی‌آوردیم.

ایران یکی از ستون‌های آرامش در خاورمیانه

وی افزود: امروزه یک طرف آرامش منطقه خاورمیانه به جمهوری اسلامی بر می‌گردد زیرا آنها می‌دانند که پنج پایتخت منطقه در اختیار جمهوری اسلامی است و می‌خواهند با ایجاد نا امنی در منطقه کشور را به خطر بیاندازند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه امروزه اتفاقاتی که در سوریه می‌افتد با حضور شهدای مدافع حرم همچون شهید همدانی دچار تزلزل شده است، عنوان کرد: اگر امروزه عقب‌نشینی معکوس را در راهبرد غربی‌ها و هم پیمانانشان می‌بینید، همه آنها به رشادت‌های شهدای مدافع حرم برمی‌‌گردد.

وی با اشاره به اینکه روسیه پیوند استراتژی با سوریه ندارد، افزود: جنگ سوریه جنگ قدرت و نفوذ است و روسیه می‌داند که اگر سوریه سقوط کند، روزنه میدان جولان غربی در منطقه افزایش خواهد یافت لذا روسیه حضور مستشاری و اطلاعاتی در سوریه دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: وقتی عرصه برای داعش تنگ می‌شود می‌بینیم که عناصر دشمن در فضای مجازی شایعات و مطالبی را مطرح می‌کنند و عملیات روانی گسترده‌ای انجام می‌دهند، سؤالاتی از قبیل چرا ما در سوریه بجنگیم در حالی که مردم در فقر و گرسنگی زندگی می‌کنند، از جمله این شبهات و عملیات روانی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اداره و امتداد کشورها و بقای نظام سیاسی در چارچوب قواعد کشور تعریف نمی‌شود، عنوان کرد: نقش آفرینی و بازگیری منطقه‌ای استقامت یک کشور را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دشمن نقطه کانونی بیداری اسلامی را جمهوری اسلامی می‌داند، ادامه داد: کشورهایی همچون عراق و سوریه  خاکریز جمهوری اسلامی هستند لذا دشمنان می‌خواهند آن‌ها را از بین ببرند تا کشور را نابود کنند.

یادآور می‌شود، در ادامه مراسم ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت با پخش کلیپی از شهید شوشتری و مداحی و سینه‌زنی یکی از ذاکران اهل بیت(ع) در وصف محرم و شهدای مدافع حرم به پایان رسید.

captcha