گزارش ایکنا از یادواره ۳۲۰ شهید شمال غرب شیراز
کد خبر: 3374247
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

گزارش ایکنا از یادواره ۳۲۰ شهید شمال غرب شیراز

گروه اجتماعی: در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و شبیه‌سازی عملیات رمضان، یادواره ۳۲۰ شهید شمال غرب شیراز به‌همت سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) در این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در حاشیه برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و شبیه‌سازی عملیات رمضان، یادواره 320 شهید شمال غرب شیراز شب گذشته، 6 مهر به‌همت سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص)  در این نمایشگاه برگزار شد.
سیدحسین حسینی، فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ارج نهادن به همه فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز که با رشادت غیرت و مجاهدت از اسلام انقلاب و ولایت به خوبی دفاع کردند، گفت: ثمره این اقدامات آنان عزت، اقتدار و پیشرفت امروز نظام مقدس ماست که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.

اشاره به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس
وی در ادامه به ویژگی‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در جنگ تحمیلی ما حاکم بود عبارتند از ایمان، اخلاص، توکل و اعتماد به خدا و توسل به ائمه اطهار و تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه بود و این روحیه بود که دفاع مقدس ما را اداره کرد و کشور ما را به پیش خواهد برد.

اعلام برائت از رژیم صهیونیست صفت آل سعود
حسینی در ادامه یاد شهدای فاجعه «منا» را گرامی داشت و گفت: در همین‌جا اعلام برائت و انزجار از رژیم صهیونیست صفت آل سعود در حال سقوط را اعلام می‌داریم و امیدواریم که شاهد نابودی همه رژیم‌های ظالم و مستکبر باشیم.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس نیز به وقوع فاجعه «منا» در سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: این حادثه به واسطه بی تدبیری و بی مسئولیتی آل سعود رخ داد و از آن روز تاکنون هیچکس لحظه‌ای از غم و اندوه جدا نمی‌شود و مصیبت این عزیزان بسیار سنگین است.

آل سعود تقصیرات خود را قبول کند
غیب‌پرور خاطرنشان کرد: اکنون که مصاحبه‌های حجاج را پخش می‌کنند، ابعاد جدیدی از این فاجعه کشف می‌شود و عجیب اینکه هنوز حکومت آل سعود، مسئولیت و تقصیرات خود را قبول نکرده است که باید این مسئولیت را بپذیرد.

از سال 54 تاکنون هر سال مشکلاتی در حج توسط آل سعود وجود داشته است
وی با یادآوری اینکه از سال 54 یعنی سه سال قبل از پیروزی انقلاب تقریباً هر سال مشکلاتی در حج تمتع توسط آل سعود وجود داشته و دریغ از یک بار که این حکومت قبول مسئولیت کرده باشد، گفت: امیدواریم که مسئولان نظام این مسئله را پیگیری کنند.
فرمانده سپاه فجر فارس ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های قربانیان فاجعه «منا» از سرکشی از این خانواده‌ها خبر داد و گفت: بنا داریم تا از این خانواده‌ها سرکشی به عمل آوریم و عرض تسلیتی به ساحت آنان داشته باشیم.

خط شهادت کماکان مستمر است
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته دفاع مقدس  و ضمن گرامیداشت یاد شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران گفت: 
به هر ترتیب خط شهادت کماکان مستمر و مداوم است، کما اینکه هم‌اکنون نیز در حال شهید دادن هستیم.
فرمانده سپاه فجر فارس همچنین به نمایشگاه هفته دفاع مقدس ا شاره کرد و گفت: در این نمایشگاه عملیات رمضان بازسازی می‌شود که یک اقدام ارزشمند و یادآوری ایثارگری‌های رزمندگان ماست که البته مردم به این مسئله بسیار اهمیت می‌یابند و در این نمایشگاه حضور می‌یابند و این نشان می‌دهد که ملت، شهدا و مقام معظم رهبری همچنان پویا هستند و جای نگرانی نیست.
فرمانده سپاه فجر فارس با یبان اینکه قدردانی از انقلاب این است که در مسیر شهیدان بمانیم، گفت: سالی یک بار هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود اما باید حوادث و وقایع آن زمان مرور کنیم که جوانان ما در آن زمان برای پول و وعده دنیایی نجنگیدند بلکه آنان به پای دینشان ایستادند.
وی تأکید کرد: شهدا تنها می‌خواستند که اسلام و مکتب بماند و کلام ولایت را آویزه گوششان داشته باشند و این‌ها واقعیاتی است که ما با چشمان خود دیده‌ایم.

شهدا، اسوه‌هایی دست‌یافتنی هستند نه اسطوره
غیب‌پرور، شهدا را اسوه‌هایی دانست که باید به آن‌ها تأسی کرد و افزود: البته نباید شهدای خود را اسطوره کنیم بلکه  باید آنان اسوه کنیم زیرا بین اسوه و اسطوره تفاوت است و زمانی که می‌گوییم اسطوره یعنی آنان افسانه‌ای هستند و وجود خارجی ندارند اما وقتی می‌گوییم اسوه یعنی بودند و الگو شدند لذا شهدا اسوه‌هایی دست یافتنی هستند که ما می‌توانیم به آن‌ها تمسک جوییم.

captcha