کاهش آسیب‎‌های اجتماعی با التزام به آموزه‌های اسلامی
کد خبر: 3361057
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

کاهش آسیب‎‌های اجتماعی با التزام به آموزه‌های اسلامی

گروه اجتماعی: امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هر اندازه پایبندی افراد به ارزش‌های اسلامی بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود، افزود: بیکاری که از عوامل طلاق است، عامل سقوط و فساد اجتماعی، اقتصادی و .. نیز است.


به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجتالاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند عصر روز گذشته، 18 شهریورماه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، بر توجه بیشتر خانواده‌ها به آموزه‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: اسلام دین منطق است، شیوه درست زندگی را به انسان‌ها نشان می‌دهد.



وی با بیان اینکه هر اندازه پایبندی افراد به ارزش‌های اسلامی بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود، افزود: بیکاری که از عوامل طلاق است، عامل سقوط و فساد اجتماعی، اقتصادی و .. نیز است.



رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: افزایش پدیده طلاق جامعه را تهدید می‌کند و دشمن با شیوه‌ها و ابزارهای مختلف کیان خانواده را هدف قرار داده است.



احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نیز در این جلسه با اشاره به 34 مورد از عوامل طلاق در خانواده‌ها، گفت: بیماری لاعلاج، نبود امنیت شغلی، نبود تفاهم و درک متقابل، حسادت، انتقاد بی‌مورد، فساد اخلاقی و اجتماعی، گرایش به ماهواره، نبود فرهنگ گفتوگو، سوء ظن، جشن‌های طلاق، سوء استفاده از مهریه، ازدواج‌های مدرن و ... را از عوامل طلاق است.



وی عنوان کرد: برخورد مناسب، آموزش، پرهیز از خشم، انتخاب همسر مناسب، صداقت، حمایت مرد و زن از هم، راهکارهای پیشگیری از طلاق است.

captcha