مساجد مردم را در مقابل سه جبهه شهوت، خشونت و شبهه‌پراکنی دشمنان، واکسینه کنند + تصویر
کد خبر: 3353833
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان بزرگ:

مساجد مردم را در مقابل سه جبهه شهوت، خشونت و شبهه‌پراکنی دشمنان، واکسینه کنند + تصویر

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام حائری با اشاره به اینکه امروزه مهمترین حربه دشمن ایجاد شک و شبه در اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان است گفت: مساجد در مقابل سه جبه شهوت، خشونت و شبهه‌پراکنی دشمنان مرد م را واکسینه کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، همایش بزرگ فعالان مساجد با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران هشتم شهریورماه با حضور مدیر رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، ائمه جمعه، فرمانداران، مسئولان اجرایی و نظامی استان‌های خراسان در محل مسجد الزهرا(س) تربت‌جام برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام یدالله دامن‌پاک، مسئول رسیدگی به امور مساجد تربت‌جام و با اشاره به نقش مهم خادمان در مساجد، گفت: خدمت در مسجد یک نعمت و هدیه ارزشمند الهی است که این خدمت در وجود افراد لایق و شایسته دیده و نصیب شده شده است.

حجت‌الاسلام حائری، مدیر رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در این مراسم گفت: مسجد مقدس‌ترین مکان در روی زمین و متعلق به خدا و عموم مردم است که رشته‌های معرفت و ارتباط با خدا در آن محکم می‌شود. وی به اثرات مسجد در جوامع اشاره کرد و گفت: مسجد، انسان خوب، مؤمن، ولایی، متعهد، آشنا به معارف دینی و احکام الهی در دل خود می‌پروراند.

همایش فعالان مساجد تربت جام

حائری با اشاره به فتنه دشمنان اسلام و انقلاب گفت: هدف دشمن کم رونق جلوه دادن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد است، بنابراین با به‌کارگیری شیوه‌های نوین در پی بی‌دین کردن جوانان با تهیه خوراک و دسیسه‌های فرهنگ غربی است.

وی با اشاره به لزوم هوشیاری و بصیرت فعالان مساجد در امور فرهنگی و مذهبی تأکید کرد: امروز دشمن از سه جبهه شهوت، خشونت و شبهه‌پراکنی استفاده می‌کند و به شدت در این زمینه کار و مدیریت می‌کند.

مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان یادآور شد: با وجود گروه‌های داعشی غده سرطانی بدتر از اسرائیل در منطقه شکل گرفته است و با استفاده از خشونت انسان‌های ناآگاه هرروز مسلمانان را قتل عام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین حربه دشمن ایجاد شک و شبه در اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان است، افزود: از طریق ماهواره و فضای مجازی جبهه «شهوانی» به راه انداخته و با «شبهه‌افکنی» در بین جوامع اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند.

حائری در ادامه با اشاره به جایگاه مسجد گفت: مردم در مساجد میهمان خدا هستند، بنابراین خادمان و فعالان مساجد علاوه برداشتن برنامه‌های پربار و غنی فرهنگی، برای جذب جوانان و نمازگزاران روحیه مهمانداری و خدمت کردن داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فر، امام‌جمعه شهرستان تربت‌جام با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در این همایش گفت: در منطقه تلفیقی و مرزی تربت‌جام خادمان مساجد؛ حافظ فرهنگ، اعتقادات و امنیت مرزهای ایران اسلامی هستند.

وی گفت: مساجد سنگر دفاع از ارزش‌ها، مظلومان، تولی دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست. مسجد میدان طرح مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محل خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان اسلام و قرآن و انقلاب است.

امام‌جمعه تربت‌جام ادامه داد: خادمان مساجد مدال ابراهیمی و اسماعیلی با خود دارند و بهترین و امین‌ترین نیروها برای نظام اسلامی و مردم هستند.

همایش فعالان مساجد تربت جام

در حاشیه این مراسم نعمت‌الله فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام در مورد وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان گفت: این شهرستان دارای 67 کانون فرهنگی هنری مجوزدار است که تحت نظارت این اداره مشغول به فعالیت هستند.

فیاض درباره ساماندهی و نحوه سطح‌بندی کانون‌های موجود شهرستان گفت: در سال جدید طبق بخشنامه استانی کانون‌های مساجد بنا به ارزیابی‌های استانی و شهرستانی سطح‌بندی می‌شوند و سرانه بودجه آنان بر این اساس تعریف خواهد شد و سرانه کانون‌های غیرفعال به کانون‌های فعال‌تر اختصاصب می‌یابد.

همایش فعالان مساجد تربت جام

وی در ادامه این مصاحبه در مورد اخذ مجوز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: از امسال طبق برنامه استانی تأسیس این کانون‌ها سهمیه‌بندی شده است و علیرغم درخواست‌های زیاد تأسیس کانون در شهر و روستا فقط به تربت‌جام در سال جاری 6 سهمیه تخصیص یافته است.

 فرزاد رشتی

captcha