جایگاه حوزه بالاتر از خط مقدم جبهه است/ طلاب قدر خود را بدانند
کد خبر: 3350405
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
آیت‎الله‌ مظاهری در مراسم بازگشایی حوزه اصفهان؛

جایگاه حوزه بالاتر از خط مقدم جبهه است/ طلاب قدر خود را بدانند

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: پیامبر(ص) طلاب را در زمره شهداء و مجاهدین قرار داده و حوزه‌های علمیه از نگاه پیامبر(ص) بالاتر از خط مقدم جبهه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری، اول شهریور ماه در آئین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: جایگاه و منزلت طلاب جایگاهی خاص است چرا  که خداوند آنها را در مسیر انبیاء قرار داده است.

این مرجع تقلید، با اشاره به جایگاه طلاب از نگاه پیامبر(ص) تصریح کرد: پیامبر(ص) طلاب را در زمره شهداء و مجاهدین قرار داده و حوزه‌های علمیه از نگاه پیامبر(ص) بالاتر از خط مقدم جبهه است.

ایشان، با بیان اینکه جهاد در راه خدا از منزلت بالایی برخوردار است، افزود: تلاش طلاب نسبت به جهاد بالاتر بوده طلاب باید این جایگاه را قدر بدانند.

آیت الله العظمی مظاهری ادامه داد: خداوند متعال زمانی که بخواهد ارزش و منزلت عملی را بیان کند آن عمل را نسبت به جهاد مقایسه و معرفی می‌کند که این جایگاه جهاد را نشان می‌دهد اینکه وظیفه طلاب بالاتر از جهاد در راه خدا است، باید شکرگزار این نعمت باشیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه‌های علمیه، در دوران امام صادق(ع) پایه‌ریزی شده و  طلاب از آن دوران تاکنون با وجود ظلم و ستم دشمنان و دوران خفقان، تشیع را از نسلی به نسل دیگر انتقال داده‌اند.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه دشمنان همیشه با روحانیت جنگ و مخالفت دارند، بیان داشت: دشمنی استکبار جهانی و دشمنان اسلام با طلاب و روحانیون به سبب جایگاه و منزلت روحانیت است چرا که این قشر فرهیخته در مقابله با اهداف  ظالمان گام بر می‌دارند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: دشمنان از دوران ائمه تاکنون همیشه در مسیر تبلیغ دین برای مبلغان و روحانیون بحران و مشکل ساز بوده  و در مسیر فعالیت آنها مانع ایجاد کرده‌اند.

این استاد حوزه، یادآورشد: قطعا با تلاش روحانیون و طلاب و به دست امام زمان(عج) تشیع جهانی  شده و حکومت اسلام ناب در سراسر جهان حکم فرما خواهد شد.

این مرجع تقلید، با اشاره به زندگی طلاب و روحانیون بیان کرد: هرچند طلبه‌ها از زرق و برق دنیا بریده و به مادیات اهمیت نمی‌دهند ولی همیشه محبوب قلوب مردم بوده و این افتخار بسیار بزرگی است.

محرومیت طلاب را زمینگیر نکند

آیت الله مظاهری، افزود: طلاب در معیشت و زندگی در مضیقه و محرومیت قرار دارند اما با این حال نباید محرومیت‌ها آنها را زمین‌گیر کند.

وی به کسب مقام والا در نزد خداوند اشاره کرده و گفت: کسب مقام و درجات عالیه نزد خدا به نبوغ و حافظه عالی و استعداد بالا نیست، بلکه طلبه با حفظ قدر و جایگاه خود و توجه به اهمیت آن و کسب تقوا می‌تواند به مقام عالیه برسد.

captcha