زن، الگو و محور خانواده و اجتماع است
کد خبر: 3345406
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
حسینی:

زن، الگو و محور خانواده و اجتماع است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: زنان را به‌عنوان الگو و محور خانواده و اجتماع معرفی‌ می‌کنیم که در تحکیم خانواده‌، آرامش و امنیت خانواده و تعامل و مشارکت‌های اجتماعی بسیار مؤثر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، فاطمةالسادات حسینی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان دیروز دوشنبه، 26 مردادماه در همایش بانوان سازمان ثبت و احوال استان کرمان به مناسبت دهه کرامت گفت: ما زنان را به‌عنوان الگو و محور خانواده و اجتماع معرفی‌ می‌کنیم که در تحکیم خانواده‌، آرامش و امنیت خانواده و تعامل و مشارکت‌های اجتماعی بسیار مؤثر هستند.
وی افزود: دختران نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر بخواهیم مشارکت اجتماعی بانوان تأثیرگذار باشد، باید به آنها توجه ویژه داشت.
حسینی با اشاره به بیانات تأکیدی پیامبر اکرم(ص) و ائمه‌ اطهار(ع) بر نکوداشت و توجه به دختران بیان کرد: اگر می‌خواهیم کمال و رشد و مسیر سعادت را طی کنیم، باید به دختران امروز و مادران آینده توجه ویژه داشت.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مادران خوبی برای آینده تربیت کنیم، باید به جایگاه دختران از کودکی توجه داشته باشیم و قبل از رسیدن به دانشگاه مهارت‌های زندگی را به آنان آموزش دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: دختران ما باید دخترانه تربیت شوند و بدانند چه مهارت‌هایی را برای زندگی آینده نیاز دارند.
حسینی با تأکید بر رعایت اصول تربیتی و ایجاد اعتماد به نفس در دختران افزود: دختران از استعدادهای بالایی برخوردار هستند، اما خودباوری و اعتماد به نفس در آن‌ها شکل نگرفته است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: والدین به‌ویژه پدران باید کلمات دوستانه، عاشقانه و محبت‌آمیز به دختران خود بگویند تا آن‌ها با خلأ نیازهای عاطفی نشوند و در دانشگاه‌ و جامعه به‌دنبال آن نباشند.
حسینی اظهار کرد: جامعه نیاز به مشارکت بانوان و دختران دارد، نمی‌توان نیمی از جامعه را نادیده گرفت، اگر مشکلات پیش روی آنها را رفع نکنیم، آسیب‌هایی بعدی را خواهیم دید.
وی در پایان سخنان خود در این زمینه بیان کرد: وظیفه والدین تنها تأمین نیازهای مادی و تحصیلی فرزندان نیست، باید نیازهای عاطفی آن‌ها را هم تأمین کنند.

captcha