امید به پیروزی صالحان امری فطری است/ دعای افتتاح؛ چراغ راه مکتب امامت
کد خبر: 3341327
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

امید به پیروزی صالحان امری فطری است/ دعای افتتاح؛ چراغ راه مکتب امامت

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امید به آینده و پیروزی حق‌مداران و صالحان یک امر فطری و الهی است، گفت: جامعه انسانی در عصر ظهور باید به عالی‌ترین درجه کمال واصل شود، البته این حقیقت نیاز به جهاد همه‌جانبه و بیداری جامعه بشری دارد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یکی از عمیق‌ترین و ارزشمندترین اعتقادات و سرمایه‌های انسان‌ساز و عدالت‌ گستر در معارف اسلامی مفهوم انتظار فرج است.

وی ادامه داد: انتظار فرج عقیده و آرمانی الهی است که ریشه در مبادی عقلانی، کتاب و سنت دارد و عقل و نقل بر صحت و پایداری آن اعتراف دارند، برقراری عدل و داد در جامعه بشری، ریشه‌کن شدن ظلم و بیداد و حاکمیت توحید نشأت گرفته این عقیده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در قرآن و سنت قریب به 2 هزار آیه و روایت از طریق شیعه و اهل سنت در این رابطه آمده که روشنگر اعتقاد به مهدی موعود(عج) و صفات و ویژگی‌های آن حضرت و عصر غیبت و ظهور و وظایف ما در این عصر است.  دعای شریف افتتاح خود بهترین چراغ راه و کلاس پاسداری از مکتب امامت و ولایت و انس با حضرت بقیة‌الله(ع) و نشان‌دهنده ویژگی‌ها و برنامه‌ها و اقدامات دولت کریم اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید استعدادهای نوع انسان به فعلیت برسد و این همان بلوغ عقل‌ها و فطرت‌ها و عواطف انسانی است که در روایات خاندان عصمت و طهارت(ع) مورد تأکید و عنایت قرار گرفته و ازاهداف متعالی پیامبران عظیم الشأن الهی است که مرحله نهایی آن در عصر امام زمان(عج) تحقق خواهد یافت.

تحول و تکامل بشر سنت الهی است

خطیب جمعه اراک افزود: در نهج‌البلاغه و روایات فراوانی تأکید شده که چون زمان ظهور ولی‌عصر(عج) فرا برسد، خردها بیدار و بالغ می‌گردد و زمینه‌های لازم برای تحولات عمیق فکری و عقلانی در جامعه بشری فراهم می‌شود و این سنت الهی است تا آمادگی لازم برای انسان‌ها به وجود آید و همه همسو در جهت تعالی و ارتقای اخلاقی و معنوی و عقلانی حرکت نمایند.

وی اظهار کرد:  جامعه بشری به جای تضاد و تنازع به فکر همکاری و تعامل می‌افتد و منافع جامعه را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح خواهد داد و با تلاش همه جانبه و برقراری روابط حسنه تحول همه جانبه در محیط زندگی و رابطه حاکمان با مردم و مردم با حاکمان برقرار می‌شود که اساس آن بر اخلاق و عدالت و امنیت است اما تا فرارسیدن آن روز و آن عصر هنوز فاصله بسیار است.

وصول به نظام احسن نیازمند جهاد و بیداری بشریت است

آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: امید به آینده و پیروزی حق‌مداران و صالحان یک امر فطری و الهی است، جامعه انسانی در این نظام باید به عالیترین درجه کمال و احسن نظام اجتماعی و سیاسی و اخلاقی و عقلانی واصل گردد. البته این حقیقت نیاز به جهاد همه‌جانبه و بیداری انسان‌ها و بلوغ عقلی، علمی و عملی جامعه انسانی دارد.

اعتقاد به منجی زمینه‌ساز استقرار دولت کریمه الهی است

وی با اشاره به وعده قرآن مبنی بر آسانی پس از سختی  گفت: اعتقاد به وجود منجی و نجات بخش و امام حاضر، بهترین راهنمای اخلاق و ایمان است و سختی‌ها و رنج‌ها را بر انسان هموار می‌کند، چنانچه طبق آیات و روایات فراوان در آینده در شاخه‌های مختلف اعتقادی و فرهنگی شاهد تحولات همه‌جانبه خواهیم بود و اساس تمام این معارف در یک کلمه است و آن تحول همه جانبه الهی در جامعه بشری که در سایه این تحول عظیم همه چیز دگرگون می‌شود و پایه‌ها و بنیادهای اصلی حیات طیبه و دولت کریمه الهی در میان انسان‌ها استوار می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: موضوع تحول همه‌جانبه در بینش و منش و هویت انسان‌ها ایک امر فطری و الهی است و سیر تکامل جوامع بشری نیز این حقیقت را روشن می‌نماید و رشد و پویایی جوامع بشری بالاخص در نیم قرن اخیر خود بهترین شاهد بر این تحول و آمادگی انسان‌ها برای پذیرش حکومت واحد عدل جهانی است.

captcha