کانادا؛ میزبان بزرگ‌ترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی
کد خبر: 3336495
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

کانادا؛ میزبان بزرگ‌ترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی

گروه بین‌الملل: بزرگ‌ترین جشنواره مسلمانان در آمریکای شمالی جمعه، نهم مردادماه، در شهر «میسیساگا» در استان انتاریوی کانادا افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، این جشنواره امسال برای چهاردهمین سال برگزار می‌شود و میزبان بیش از 25 هزار بازدیدکننده خواهد بود.
سنا خواجه، مسئول ارتباط با رسانه‌های جشنواره می‌گوید: نقش حیاتی هنر بر پایه تفسیر سنتی و معاصر ایمان، در این جشنواره مورد تأکید است و به همین دلیل مورد استقبال همه اقشار و گروه‌های سنی قرار می‌گیرد.
این جشنواره با میزبانی از هنرمندان داخلی و بین‌المللی، شامل کنسرت‌ها، برنامه‌های طنز، کارگاه‌های آموزشی و نمایش فیلم داستانی و مستند خواهد بود و تا عصر روز یکشنبه، 11 مردادماه، ادامه دارد.
همچنین این جشنواره از سوی سیاستمداران و رهبران جوامع مدنی سراسر منطقه به دلیل نشان دادن تنوع فرهنگی و ترویج درک و تفاهم میان شهروندان، مورد تقدیر قرار گرفته است.
جشنواره مسلمانان در سال 2004 با هدف برقراری ارتباط  مسلمانان با اکثریت جامعه کانادا از طریق هنر، طنز و تفریحات هدفمند افتتاح شد.
با توجه به افزایش استقبال مردم از جشنواره مسلمانان، بنیاد جشنواره‌ و مراسم‌های آنتاریو آن را به عنوان یکی از جشنواره‌های برتر این استان انتخاب کرده است.
مسلمانان در حال حاضر بیش از 3 درصد جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند؛ جمعیت مسلمانان کانادا با سرعت بیشتری نسبت به بقیه جوامع دینی در حال رشد است، به طوری که در یک دهه گذشته 82 درصد افزایش یافته است.
 

captcha