برنامه‌ریزی دقیق لازمه بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مذهبی در کشور است
کد خبر: 3335716
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

برنامه‌ریزی دقیق لازمه بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مذهبی در کشور است

گروه اجتماعی: فرماندارخرم‌دره گفت: ظرفیت‌های مذهبی در کشور ما ظرفیت‌های ویژه‌ای محسوب می‌شوند که اگر برای آنها برنامه‌ریزی وجود داشته باشد می‌توان به نحو مطلوب از آنها بهره جست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان جمشید شیخی،فرماندارخرم‌دره صبح امروز، 5 مرداد در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر خرم‌دره با اشاره به اینکه پیشگیری مهم‌ترین اصل در مبارزه با مواد مخدر است، عنوان کرد: پیشگیری مختص به اعتیاد نیست بلکه هر عادت زشت را نیز شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اعتقادات مردم کشورما مبتنی براعتقادات شیعه است ، تصریح کرد: باورها و اعتقادات مذهبی نقش پر رنگی در جلوگیری از اعتیاد دارند که باید به خوبی تبیین شوند.
فرماندارخرمدره با تاکید بر اینکه باید از تمام پتانسیل‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر بهره گرفت، افزود: در کشور ما ظرفیت  عظیمی از جمله حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس و موسسات قرآنی ،روحانیون و مبلغین و نماز جمعه وجود دارد که برخی کشورها از آن بی بهره‌اند که باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب در عرصه مبارزه با مواد مخدر بهره جست.
این مسول در ادامه یادآور شد: ظرفیت‌های مذهبی در کشور ما ظرفیت‌های ویژه‌ای محسوب می‌شوند که اگر برای آنها برنامه‌ریزی وجود داشته باشد می‌توان به نحو مطلوب از آنها بهره جست.
شیخی با تاکید بر نقش پررنگ رسانه‌ها در مبارزه با اعتیاد، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش تاثیر گذاری در این مقوله داشته و باید اهتمام بیشتری در مقوله روشنگری از مضرات و مخاطرات مواد مخدر داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد:نقش سازمان‌های مردم نهاد در عرصه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان کم‌رنگ است که باید اهتمام جدی‌تری در این حوزه وجود داشته باشد.

captcha