وحدت یکی از سرمایه‌های اصلی کردستان است
کد خبر: 3335509
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

وحدت یکی از سرمایه‌های اصلی کردستان است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان وحدت را یکی از سرمایه‌های اصلی مردم استان دانست و گفت: روحانیون کردستانی در ایجاد اتحاد و همبستگی استان نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،     حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان، ایثارگران، علما و برگزیدگان استان کردستان با اشاره به اینکه روحانیون یکی از سرمایه‌های اصلی استان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار ماموستا و روحانی اهل سنت و یک‌هزار روحانی اهل تشیع در استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه روحانیون اهل سنت و تشیع در کنار هم در ترویج دین مبین اسلام اثرگذاری خاصی داشته‌اند، افزود: در این راستا ما باید وحدت و انسجام خود را از آنان الگوگیری کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان شهدا و ایثارگران را مایه عزت و سرافرازی کشور دانست و اعلام کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار و پایداری کنونی خود را از برکت خون شهدا و ایثارگران دارد که در این راستا ما باید خون شهدا را قدر بدانیم.
وی بیان کرد: یکی از ویژگی های بارز این دیار فرهنگی، زبانزدبودن سرپنجه‌های هنرمندان آن است، چه در هنرهای دستی و چه در هنر موسیقی مذهبی که دف‌نوازی نمونه بارز این مدعاست.
حسینی شاهرودی در مورد نخبگان استان عنوان کرد: جوانان و نخبگان استان کردستان از ضریب هوشی بالایی برخوردارهستند.
وی تصریح کرد: ایده ها و اختراعات و پیشرفت های علمی این استان در تاریخ انقلاب اسلامی و در اصل جمهوری اسلامی قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی مجموعاً 360 دانشجو  زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه مشغول تحصیل در مقطع کاردانی بودند، درحالیکه امروز به برکت انقلاب 70 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم زمینه ای در جهت نخبه پروری چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در سطح استان فراهم شود تا در جهت توسعه استان از حضور این نخبگان بهره مند شویم.

captcha