نسخه رفع مشکلات اقتصادی کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3335358
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
ابطحی:

نسخه رفع مشکلات اقتصادی کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی است

گروه سیاسی: منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم با اشاره به اینکه نسخه رفع مشکلات اقتصادی کشور، اجرای دقیق فرمان اقتصاد مقاومتی است، گفت: متأسفانه برخی تنها در گفتار و شعار به اقتصاد مقاومتی توجه دارند، ولی در عمل اقدامی از سوی آن‌ها در مورد این مهم انجام نمی‌شود.

محمدجواد ابطحی، منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با بیان اینکه  تحریم‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی علیه کشورمان اتخاذ شده است، اظهار کرد: تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت زمینه‌ساز پیشرفت‌های متعددی در عرصه‌های علمی، تحقیقاتی و پزشکی شده است که این  پیشرفت‌ها نه‌تنها برای دشمنان، بلکه برای خودمان هم باورکردنی نبود.
وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل همواره به‌دنبال این بوده و هستند که مانع پیشرفت‌های ایران  بشوند، افزود: آن‌ها از اینکه ایران ‌به‌عنوان الگوی کشورهای مستضعف جهان قرار گرفته است، وحشت دارند و برهمین اساس سعی دارند تا به طرق مختلف مانع حرکت و پیشرفت  ایران اسلامی شوند.
منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم بیان کرد: تغییر در آموزه‌ها و آرمان‌های دینی و انقلابی مردم ایران، حداقل چیزی است که آمریکایی‌ها به‌دنبال آن هستند و به تعبیری آن‌ها سعی دارند که ایران را به سال 57 بازگردانند.
ابطحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر نفی سلطه بوده و برهمین اساس نیز در اصل‌های مختلف قانون اساسی به نفی سلطه تأکید شده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد آمریکا در کشور ما سرک بکشد و ما هم از او انتظاراتی داشته باشیم، پس چرا اصلاً انقلاب کردیم.
منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم با اشاره به توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 ، بیان کرد: این توافق و متنی که نوشته شده است، به‌گونه‌ای نیست که تمام اهداف ایران را تأمین کند، ولی تنها نتیجه آن نشان دهنده پایداری و استقامت ایران در تثبیت حق صلح‌آمیز هسته‌ای است.
ابطحی با بیان اینکه در بحث مذاکرات هسته‌ای باید توجه داشته باشیم که چه داده‌ایم و چه چیزهایی گرفته‌ایم، گفت: اینکه بگوئیم به لحاظ کسب  نتیجه در این مذاکرات سه گل زده‌ایم و دو گل خورده‌ایم، یعنی اینکه از نظر قواعد حقوقی و فقهی  قبول داریم که دو گل خورده ایم، اما اینکه سه گل زده‌ایم را نیز باید اثبات کنیم.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها عهدشکن هستند و اعتمادی به آن‌ها نیست، زیرا براساس تاریخ آمریکا حتی به نزدیک‌ترین همپیمانان خود در نقاط مختلف جهان نیز رحم  نکرده است که نمونه بارز این نوع رفتار را با  حاکمان قبلی عراق، مصر و لیبی شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه اظهار نظرها و گفته‌های برخی مسئولان کشور در مورد مسئله هسته‌ای ضد و نقیض است، بیان کرد: اظهارات ضد و نقیض به صلاح مردم و کشور نیست، برهمین اساس دولت باید نتیجه مذاکرات را صادقانه و شفاف برای مردم تبیین کند تا مردم هم در صورتیکه  نتایج آن مطابق با منافع و عزت آن‌ها باشد، دولت را در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر همراهی کنند.
منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم تصریح کرد: دولت نباید از ابتدا چرخ اقتصادی کشور را به مذاکرات هسته‌ای وابسته می‌کرد و انتظارات و توقعات مردم را افزایش می‌داد، زیرا این رویکرد در ذهنیت و انتظارت مردم تأثیرات زیادی به همراه خواهد داشت. 
ابطحی با اشاره به ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: مقام معظم رهبری امسال را  تعمداً و مخصوصاً به نام همدلی و همزبانی نام‌گذاری کرده‌اند، اما این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که دولت به‌گونه‌ای شفاف، روشن و بدور از هرگونه رفتارها و اظهار و نظرهای ضد و نقیض با مردم ارتباط داشته باشد.
منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس هشتم در ادامه با اشاره به اینکه  نسخه رفع مشکلات اقتصادی کشور، اجرای دقیق فرمان اقتصاد مقاومتی است، گفت: متأسفانه برخی تنها در گفتار و شعار به اقتصاد مقاومتی توجه دارند، ولی در عمل اقدامی از سوی آن‌ها در مورد این مهم  انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه دولت باید به اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری داشته باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی در قبال اینکه تاکنون اقتصاد مقاومتی آن گونه که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و اجرا نشده،  مسئول می باشد که چرا از دولت نخواسته است تا  به آن توجه بیشتری داشته باشد.
ابطحی بیان کرد: عده‌ای توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را تنها به‌عنوان یک نصیحت در نظر می‌گیرند، اما این در حالی است که تمامی رهنمودهای ایشان به‌عنوان مقام ولایت فقیه، یک دستور لازم‌الاجرا است.

 
captcha