پیشرفت ۵۰ درصدی مصلای نورآباد/ این مصلی تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3331716
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
هاشمی‌نژاد خبرداد:

پیشرفت ۵۰ درصدی مصلای نورآباد/ این مصلی تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

گروه اجتماعی: امام‌جمعه نورآباد از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مصلای نورآباد خبر داد و گفت: این مصلای نماز جمعه ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سیدجعفر هاشمی‌نژاد، امام‌جمعه نورآباد سه‌شنبه، 30 تیرماه در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از روند ساخت مصلای نماز جمعه این شهرستان در مورد وضعیت مصلای نماز جمعه این شهر، گفت: عملیات ساخت مصلای این شهر در سال 86 توسط اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان آغاز شد.
وی با بیان این‌که ساخت این مصلای نماز جمعه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال انجام است، افزود: این مصلی نماز جمعه ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
امام‌ جمعه نورآباد گفت: این طرح علاوه بر محل برپایی نمازجمعه دارای امکاناتی از قبیل سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن رایانه و دفتر امام‌ جمعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان نیز در مورد وضعیت مصلی‌های نماز جمعه این استان، اظهار کرد: ظرف دو سال آینده تعداد پنج مصلی نماز جمعه در استان لرستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به این‌که این مصلی‌ها در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، دورود، نورآباد و پل‌دختر خواهند بود و نماز جمعه در 17 مکان در استان لرستان اقامه می‌شود، اظهار کرد: برای ساخت هر یک از مصلی‌های نماز جمعه در استان لرستان  100 تا 150 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
موسوی با بیان این‌که ساخت مصلی‌ها اعتبار دولتی مشخصی ندارند، افزود: اعتبار مورد نیاز ساخت مصلی‌ها از محل کمک‌های مردمی، استانداری و شواری سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تأمین می‌شود.
مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان، بیان کرد: تکمیل مصلی‌های نماز جمعه می‌تواند هم از نظر موقعیت مکانی و هم از لحاظ موقعیت فیزیکی و تجهیزات و امکانات نقش بسزایی در تقویت حضور مردم درمصلی‌های نماز جمعه داشته باشد.
وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت موقعیت‌یابی مناسب مصلی‌های نماز جمعه، خاطرنشان کرد: در نقطه‌یابی برای ساخت مصلی‌ها تلاش شده، نقاطی در مراکز شهرها به ساخت مصلی نماز جمعه اختصاص یابد.
موسوی ادامه داد: در هر شهر استان لرستان مصلی نماز در مراکز شهرها احداث می‌شود به‌گونه‌ای که از چهار جهت  مردم به مصلی‌های نماز جمعه دسترسی داشته باشند.

captcha