تمام مسلمان‌کشی‌ها در منطقه برای شکستن خط مقاومت است/ انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب درباره دموکراسی
کد خبر: 3326240
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

تمام مسلمان‌کشی‌ها در منطقه برای شکستن خط مقاومت است/ انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب درباره دموکراسی

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه تمام جنایات تروریست ها در کشورهای منطقه برای آن است که جبهه مقاومت را در هم بشکنند، از معیارهای دوگانه استکبار برای دموکراسی در کشورهای مختلف انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز، 19 تیر در تجمع انتهایی مراسم راهپیمایی روز قدس مردم شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، حضور مردم در هوای گرم و با زبان روزه و بعد از شب زنده‌داری شب‌های قدر و بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی و دستور امام خمینی(ره) برای بزرگداشت روز قدس، یک معجزه دانست.
وی با یادآوری اینکه امروز در سراسر کشور شاهد حضور یکپارچه و لذت‌بخش مردم مؤمن ایران اسلامی هستیم، افزود: ملت ایران در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب امروز را در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و امروز بار دیگر فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان و به خصوص مسلمانان محروم فلسطین در تمام نقاط ایران اسلامی و بلکه دنیا برآورده شد.
اختری با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در سالیان گذشته عنوان کرد: این جنایات در اساس با توطئه و سیاست انگلیس جنایتکار و با پشتیبانی دولت‌های غربی و با سر و صدای آمریکا و با حمایت برخی از سران کشورهای عرب، رخ داده است که ظلم بسیار فراوانی در حق مردم مسلمان روا داشته‌اند.

تمام مسلمان‌کشی‌ها در امتداد خط سیاست انگلیس علیه اسلام است
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که جنایتکاران تروریست تکفیری‌ها و دشمنان اسلام، مسلمانان را در عراق، سوریه، یمن، بحرین و هر کشوری که در آن مسلمانان آزادی‌خواه وجود دارد را قتل و عام می‌کنند و تمام این‌ها در امتداد خط توطئه و سیاست انگلیس جنایتکار علیه اسلام است که این سیاست ننگین را پایه‌گذاری کرد و تا امروز ادامه داده است.
وی با بیان اینکه جنایاتی که در تاریخ اسلام و در کشور فلسطین با توطئه کشورهای عربی و غربی صورت گرفته‌ است، هنوز هم ادامه دارد، گفت: 37 سال پیش یک رهبر خردمند و پیشوای زنده و سیاستمدار بزرگ که توطئه دشمنان را به خوبی درک کرد، برای خنثی کردن نقشه دشمنان اسلام، روز قدس را نامگذاری کرد و آن زمان تاکنون شاهدیم که این حرکت بزرگداشت روز قدس به‌عنوان یک حرکت جهانی هر سال در ماه مبارک رمضان شکل گرفته است.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ادای وظیفه دینی است
اختری، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را ادای وظیفه دینی برشمرد و گفت: در توطئه‌ای که توسط مستکبران و اسرائیل پیش‌بینی شده بود قرار بود تمام کشور فلسطین اشغال شود و فلسطینی‌ها از آن کوچ داده شوند و این کشور به عنوان یک کشور یهودی در اختیار صهیونیست‌ها قرار گیرد اما تنها چیزی که توانست این توطئه و نقشه آن‌ها را بر هم بزند نقش امام راحل و ایران بود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با یادآوری مقاومت کشور سوریه و لبنان در مقابله صهیونیست‌ها عنوان کرد: اسرائیل در دهه 80 توانست جنوب لبنان را اشغال کند لذا امام خمینی(ره) در آن روز ضرورت تشکیل حزب‌الله لبنان را صادر کردند و اسرائیل نیز از زمین و هوا به حزب‌الله و حماس حمله کرد اما به هیچ دستاوردی نرسید و شکست خورد و از صحنه خارج شد.
به گفته وی، شکست اسرائیل در جنوب لبنان یک لکه ننگ بسیار بزرگ نه تنها برای اسرائیل بلکه برای تمام سیاستگذارانی بود که در این مسئله، اسرائیل را یاری داده بودند یعنی آمریکا و سایر کشورهای متحد با آن‌ها لذا وزرای کشورهای غربی در سوریه جمع شدند و نقشه‌هایی برای شکست حزب‌الله کشیدند اما در نهایت مجبور شدند تا حزب‌الله را به رسمیت بشناسند و این یک پیروزی بزرگ و موفقیت‌آمیز بود.

انقلاب اسلامی ایران، شکست بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرد
اختری با اشاره به نقش ایران و دستور امام مبنی تشکیل حزب‌الله و حمایت از آن ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران، شکست بزرگ و مقتدرانه‌ای را به اسرائیل و صهیونیست‌ها و متحدانش تحمیل کرد که تا به امروز نتوانسته‌اند آن را جبران کنند چنانچه مشاهده می‌کنیم که امروز رژیم اشغالگر قدس در بدترین و سست‌ترین شرایط و موقعیت‌ها از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره قرار گرفته است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه این حرکت امام راحل توانست توطئه آنان را از بین ببرد، گفت: سوریه با پشیتبانی ایران در مقابل اسرائیل ایستادگی کرد لذا مقام معظم رهبری فرمودند آنچه که سوریه و بشار اسد امروز دارند هزینه می‌کنند، برای مقاومت در مقابل اسرائیل است و این حرکت امام مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس توانست مسئله فلسطین را به‌عنوان یک مسئله جهانی تبدیل کند تا اسرائیل شکست خورد.

مقابله آل سعود در برابر بیداری مسلمانان
وی همچنین به وقایع اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: اگر امروز مشاهده می‌کنیم که تروریست‌های آل سعود مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند و با پشیتبانی آل خلیفه و همه کشورهای عربی این جنایات را مرتکب می‌شوند، به دلیل آن است که مسلمانان بیدار شده‌اند و حاضر نیستند این توطئه‌های جنایتکاران عرب را بپذیرند.
اختری خاطرنشان کرد: اگر قریب 5 سال است که مردم مظلوم بحرین که توان هیچ‌گونه مقابله نظامی با جنایات آل خلیفه را ندارند، کشته می‌شوند، به دلیل آن است که خواستار آزادی و تعیین سرنوشت کشور خود به دست خودشان هستند.

انتقاد از سکوت دیده‌بان حقوق بشر در برابر جنایات آل خلیفه در بحرین
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز کرد: 5 سال است که با جنایات آل خلیفه و اشغالگری عربستان و خیانت‌های مجامع بین‌المللی و حمایت‌های بی‌چون و چرای انگلیس، آمریکا، فرانسه و غیره مسلمانان، زنان و کودکان زیادی در بحرین کشته می‌شوند اما هیچکس اعتراضی نمی‌کند و هیچ اثری از دیده بان حقوق بشر و سازمان بین‌الملل مشاهده نمی‌شود.
وی تأکید کرد: اگر کشورهای عربی و اسلامی و غربی در مقابل اشغالگری آل سعود در بحرین ایستادگی کرده بودند، امروز عربستان به خود جرأت نمی‌داد تا بیش از 100 روز مردم یمن را به خاک و خون بکشد و کسی هم اعتراضی نکند.

اختری با بیان اینکه تمام این جنایت‌ها برای آن است که جبهه مقاومت را در هم بشکنند، گفت: در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و غیره عربستان رسماً اعلام می‌کند که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و به آن‌ها پول و سلاح می‌دهد و آمریکا نیز برای حمایت از این جنایتکاران، همایش‌ها برگزار می‌کند و می‌گویند که در سوریه دموکراسی وجود ندارد اما باید به این طرفداران دروغین دموکراسی پاسخ داد که در عربستان کدامیک از عناصر دموکراسی اعم از مجلس و نقش مردم وجود دارد؟ و آیا این کشور برای زنان ارزشی قائل است؟ و این همان دموکراسی است که آمریکا از آن حمایت می‌کند.

استکبار معیارهای دوگانه‌ای برای دموکراسی در کشورها دارد
وی با تأکید بر اینکه استکبار معیارهای دوگانه‌ای برای دموکراسی در کشورها دارد، گفت: در کشور سوریه که مردم در حکومت آن نقش دارند و دارای مجلس است، عده‌ای تروریست را برای سقوط آن روانه می‌کنند اما در یمن و بحرین که مردم می‌خواهند در سرنوشت کشور خود نقش داشته باشند، کشته می‌شوند و در عراق نیز اجازه نمی‌دهند که مردم شیعه و سنی این کشور که بعد از رژیم بعث حکومت تشکیل داده‌اند در کنار هم زندگی کنند و گروه‌های تروریستی را به جان آن‌ها انداخته‌اند.

حفظ امنیت اسرائیل، تنها هدف استکبار از تشکیل و تقویت گروه‌های تروریستی است
اختری، گروه‌های جنایتکار داعش، طالبان، القاعده، بوکوحرام و غیره را دست پرورده آمریکا دانست و افزود: پشتیبان تمام این جنایتکاران اسرائیل غاصب و آمریکا است و تمام این‌ جنایت‌ها برای آن است که بتوانند اسرائیل را حفظ کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی و آمریکایی از چند سال پیش مطرح کردند که این سرزمینی که برای اسرائیل انتخاب شده است، کشور آن‌ها نخواهد بود و اسرائیل باید به فکر کشور جایگزین باشد و امروز نیز مشاهده می‌کنیم که اسرائیل در میان کشورهای اسلامی همسایه هیچ راهی ندارد و تمام راه‌ها به او بسته است و تنها یک راه دارد که در دریا غرق شود و آن وعده امام راحل که اسرائیل باید از بین برود، محقق شود چنانچه امروز شاهدیم که نشانه‌های آن نیز در حال آشکار شدن است.
وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات صدر اعظم آلمان اعلام کرد که این همه گیر و مشکلات در مذاکرات به دلیل حمایت و حفظ اسرائیل است و رئیس جمهور آمریکا و سیاستمدارانش نیز می‌گویند که آنها برای دفاع از اسرائیل این همه مشکل‌آفرینی و گفت‌وگو می‌کنند و دولت فرانسه نیز به ‌عنوان یک عامل و مزدور عربستان از اسرائیل حمایت می‌کند و در این گفت‌وگوها سنگ اندازی می‌کند.
اختری در پایان تأکید کرد: راه مقابله با سیاست‌های ناعادلانه و زورمدارانه آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، مقاومت، ایستادگی و همبستگی مسلمانان است و به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب نیز بر روی این مسئله تأکید دارند.

captcha