تحقق ۵۰ درصدی سهمیه طرح تربیت حافظان قرآن لرستان طی رمضان امسال
کد خبر: 3322684
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
خاکباز خبر داد:

تحقق ۵۰ درصدی سهمیه طرح تربیت حافظان قرآن لرستان طی رمضان امسال

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف لرستان تقارن ماه رمضان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را فرصتی مغتنم برای تقویت فرهنگ قرآن دانست و گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۵۰ درصد سهمیه طرح تربیت حافظان قرآنی استان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان جمعه روز دوازدهم تیرماه در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های قرآنی اوقاف لرستان گفت: به‌مناسبت ماه رمضان، دوره‌های آموزشی قرائت قرآن، تفسیر، تجوید، حفظ و ... در بقاع متبرکه استان و اماکن فرهنگی و آموزشی در حال برگزاری است که خوشبختانه استقبال مردم لرستان از این دوره‌های قرآنی بسیار قابل توجه بوده است.

وی تقارن ماه رمضان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را فرصتی مغتنم برای تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و اضافه کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 50 درصد سهمیه طرح تربیت حافظان قرآنی استان محقق شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآنی از طرح‌های خوبی است که با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توسط دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که طی این طرح دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید در چهار سال 10 تا 15میلیون قاری و حافظ قرآنی تربیت کنند و سهم اوقاف و امور خیریه امسال یک میلیون نفر است، افزود: اوقاف و امور خیریه استان لرستان در سال گذشته نیز موفق به تربیت تعداد هفت هزار و 500 حافظ و قاری قرآنی شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به این‌که در طول ماه مبارک رمضان علاوه بر دوره‌های آموزشی قرآنی، محافل نورانی انس با قرآن نیز برگزار می‌شود، گفت: پس از ماه مبارک رمضان نیز دوره‌های آموزشی قرآنی در قالب طرح نشاط معنوی دربقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

خاکباز با اشاره به این‌که اوقاف و امور خیریه استان لرستان در طول سال مجری برنامه‌های مختلف قرآنی و دینی است، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان لرستان دو سال متمادی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

captcha