تشریح نتایج ذکر خدا/ دائم‌الذکری، انسان را از نفاق می‌رهاند
کد خبر: 3321949
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
ملک‌مکان اظهار کرد:

تشریح نتایج ذکر خدا/ دائم‌الذکری، انسان را از نفاق می‌رهاند

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در تشریح نتایج ذکر خدا گفت: کسی که دائم‌الذکر است بیشتر به رعایت احکام الهی مقید می‌شود ضمن اینکه یکی از نتایج ذکر این است که انسان را از نفاق و دورویی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس امروز، 10 تیر در سومین جلسه اخلاق که به‌همت ناحیه بسیج دانشجویی و سپاه عشایر استان فارس برگزار شد، به بیان نکاتی راجع به ماه رمضان پرداخت و گفت: در ماه مبارک رمضان چون توجه به خدا داریم کمتر گناه می‌کنیم.
وی، ذکر خدا را از جمله سخت‌ترین تکالیف الهی دانست و افزود: کسی که دائم‌الذکر است بیشتر به رعایت احکام الهی مقید می‌شود و وقتی با حلال و حرام خدا روبه‌رو می‌شود خودش را در مقابل حرام حفظ می‌کند که در ماه مبارک رمضان این مصداق بیشتر نمود پیدا می‌کند.
ملک‌مکان  در ادامه  به مقایسه انسان در ماه مبارک رمضان با دیگر ماه‌های سال پرداخت و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چون توجه قلبی و زبانی بیشتری نسبت به خدا داریم، کمتر گناه می‌کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، بصیرت و روشنی دل را یکی از نتایج ذکر و یاد خدا عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی انسان در غبار حق و باطل قرار می‌گیرد، ذکر خدا دل را صفا و جلا می‌دهد و باعث می‌شود تا در این غبار حق را به روشنی ببیند و آن را از باطل تشخیص دهد.
وی با بیان اینکه یکی از نتایج ذکر این است که انسان را از نفاق و دورویی نجات می‌دهد، به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آن امام همام فرمود هرچیزی یک محدودیتی دارد اما قرآن نسبت به ذکر خدا هیچ محدودیتی را مشخص نکرده است.
ملک‌مکان خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن و ذکر الهی دو مقوله‌ای است که هر میزان در روی زمین از خدا یاد کنید خدا نیز در آسمان از شما یاد می‌کند.

captcha