کم‌رنگ شدن باورهای دینی از عوامل گرایش به اعتیاد است
کد خبر: 3321415
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

کم‌رنگ شدن باورهای دینی از عوامل گرایش به اعتیاد است

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: کم‌رنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی یکی از عوامل گرایش به اعتیاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی‌نیا، مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده امروز، 9 تیرماه در حاشیه همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: کم‌رنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی یکی از عوامل گرایش به اعتیاد است.
وی با اشاره به روند اعتیاد در جامعه، افزود: سال‌هاست دشمنان انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک کشورمان در راستای ضربه‌زدن به نظام و انقلاب و از کار انداختن موتور محرک جامعه یعنی جوانان بحث توطئه و دسیسه اعتیاد را به جان جوانان ما انداخته‌اند.
وی با بیان اینکه جای بسی تأسف است که شاهد گرایش روز‌افزون جوانان به این بیماری و بلای خانمان‌سوز هستیم، اضافه کرد: طبق بررسی‌هایی که جامعه‌شناسان انجام داده‌اند عوامل مختلفی را موجب گرایش به مصرف مواد مخدر ذکر کرده‌اند ولی آنچه در میان همه بیشتر نظرها را به خود جلب کرده کم‌رنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی است.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و تأثیرپذیری خانواده‌ها از این هجمه‌ها شاهد کم‌رنگ شدن اعتقادات در برخی از خانواده‌ها هستیم که معضلات و مشکلات مبتلابه بسیاری به همین واسطه دامن‌گیر آن‌ها شده است.
حجت‌الاسلام الهی‌نیا با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و متولی امر مبارزه با مواد مخدر و آگاه‌سازی جامعه در سطوح مختلف با بهره‌گیری از اصول، احکام دینی و شرعی است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین راه‌ مقابله با این بلای خانمان‌سوز بوده در گذشته مورد غفلت و فراموشی واقع شده و به جای آن قوه قهریه به کار برده می‌شد، که این امر خود اثری معکوس را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه نهاد تبلیغات اسلامی در راستای آگاه‌سازی جامعه از فرصت ماه رمضان و حضور مبلغان دینی بهره‌ جسته و از مبلغان خواسته در ایام تبلیغ گریزی به بحث مواد مخدر زده و اثرات و معضلات اعتیاد را برای مردم بازگو کنند، یادآور شد: برگزاری نشست‌های عمومی و یا چهره به چهره می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.
مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی لنده در پایان از عملکرد اداره بهزیستی این شهرستان در راستای راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد و برگزاری همایش‌های مختلف، تقدیر کرد و افزود: ما باید با یک برنامه‌ریزی درست بتوانیم پای درد دل جوانان ترک‌ کننده مصرف مواد مخدر بنشینیم و زمینه‌ حمایت از آن‌ها را فراهم سازیم.

captcha